Kuřecí stehna v celeru

Celerová polévka s lučinou, jablkem a modrým sýrem změnila můj přístup k celeru. Je výborný, když s ním člověk umí pracovat. Kdo by toužil po větším pupku a celerové omáčce, ubere celeru a jídlo zahustí pokrm jíškou. Pro intenzivnější chuť doporučuju coby tuk kuřecí sádlo (vyrábím si sletím tuku při pedpékání skeletů na vývar).





Kuřecí stehna v celeru 

Suroviny na 2 porce:
2 kuřecí stehna, 1/3 středního - spíše menšího celeru, cibule, tuk, trochu tymiánu, asi tři panáky mléka.


Postup:
1. V úvodu jsem se vrhla na přípravy. Celer jsem ustrouhala na hrubém struhadle, cibuli nasekala na jemno.
2. V hrnci jsem rozpustila kuřecí sádlo a na něm opekla dozlatova kuřecí stehna, po opečení jsem stehna vyndala stranou do hlubší misky.
3. Do hrnce jsem dala celer, restovala a přidala cibuli, zase restovala.
4. Jakmile byl základ urestován, přišla chvíle tymiánu a do hrnce jsem znovu vložila kuře.
5. Do misky, ve které bylo kuře odložené jsem nalila vodu promíchala a tou pak zalila obsah hrnce, tak aby se stehna mohla dusit na jemném plameni. Samozřejmě jsem průběžně kontrolovala procesy v hrnci a podle potřeby dolévala vodu. :-)
6. Jakmile bylo dodušeno, vytáhla jsem stehna, chopila se ponorného mixéru, obsah hrnce rozmixovala, dochutila podle potřeby, přilila mléko, znovu vložila kuřecí stehna na krátké prohřátí a zredukování podle potřeby.

Super přílohou bude houskový knedlík popř. ony brambory, ale spíše pro příště upřednostním knedlík, který je snadné si doma vyrobit z celozrnné mouky. :-)
Jídlo je coverem na Kuře s celerovou omáčkou z pořadu Prakul kuchařky na internetové televizi Stream. S drobnými připomínkami typu: "To není omáčka", spadne rychlostí blesku i do zapřísáhlých nezdravožroutů. :-)

A když už jsme u těch coverů, měla bych tady jeden, co se mi fest líbí!


Komentáře

Oblíbené příspěvky