2. 1. 2014

Pohanka s žampiony

Po Vánocích pro mě není pohled do zrcadla lichotivý. Fakt ne. Jím většinou zdravě a nepřežírala jsem se až tak moc, ale to si člověk dá brambůrky, cukroví, dojí ještě trochu bramborového salátu, pak si jde odpočinout k televizi a má jateční váhu. Ne, že bych byla už před tím kdejaký střízlík, ale bagrem mě z baráku taky vytahovat nemusí... No a tak jsem se vrhla na přípravu zdravějších jídel. Třeba pohanky. Tenhle recept byl na obalu pohanky v sáčcích, co jsem koupila v Jastrzembie a super! Aktivní si zapečou, méně aktivní si se zapékáním vůbec nelámou hlavu. Chuťový rozdíl je minimální.



Pohanka s žampiony

Suroviny na 2 porce:
asi 200g žampionů, 1 varný sáček pohanky, tymián, rozmarýn, stroužek česneku, cibule, tuk (máslo, olivový olej, slunečnicový olej...)

Postup:
1. Pohanku jsem začala vařit podle návodu na obalu.
2. Cibulku jsem pokrájela na drobno, česnek a žampiony na plátky.
3. Na hlubší pánvi jsem zahřála tuk a na něm orestovala cibuli, následně pak přidala česnek, větvičky tymiánu s rozmarýnem a houby.
4. Restovala jsem a všechno osolila. Podle toho, jak hřiby pustily šťávu jsem přidala vodu. 
5. Když byly houby hotové a pohanka uvařená, vytáhla jsem z pánve větvičky a smíchala pohanku s houbami.

2 komentáře:

  1. Trochu takovej pohankovej kuba :) Určitě byl super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to super. od té doby, co jsem narazila na Janowskou pohanku, jsem chytla pohankovou mízu. :-)

      Vymazat