Zelňačka

Radek Kašpárek mě baví. Nejen mě. Posledně mě nadchla jeho zelňačka (odkaz k rozliknutí zde). Dokonce mě pobavilo, jak rebelsky přidává do polévky ty hory tuku. Samozřejmě jsem si polévku upravila, nicméně byla výborná. Protože jsem nevařila jenom pro sebe a celý den se tvrdě velebilo Bělidlo vyvinula jsem křivoksichtivou verzi se zásmažkou. Komu je libo dietnější verzi, přidá více zelí a polévku nezasmaží. Komu je libo vegan verzi  zapomene sádlo a klobásku a pochutná si na tofu. :-)




Zelňačka

Suroviny:
Kysané zelí podle chuti, brambory, papriková klobása, koření paprika, sádlo, cibule, nové koření, bobkový list, asi dva hřebíčky (aby jenom chuťově pozdravili a nebyly moc cítit), sůl, koření paprika, pepř nebo tu uzenou papriku, co mi přivezla E. z Turecka a pálí jako pekelné ohně. 

Postup:
1. Ze zelí jsem si do skleničky slila vodu. 
2. Na menší pánvičce jsem rozpustila trochu sádla, zaprášila moukou a vyrobila zásmažku. 
3. Cibuli jsem nasekala na drobno, brambory na kostky (při krájení jsem brala v potaz, že se bude polévka provařovat) a klobásku jsem pokrájela na půlkolečka.  
4. V kastrůlku na vaření polévky jsem rozpustila sádlo a na něm orestovala cibuli.
5. Když už cibulka začala lehce povolovat a měnit barvu, putovala do kastrůlku klobáska. Znovu restovačka. (Klobásy nakupuju do zásoby u lokálního vyhlášeného řezníka a pak je tahám z mrazáku, raději polévku bez klobásy než s nekvalitní klobásou). 
6. Kastrůlek jsem odstavila z ohně a přišel čas papriky. Zaprášit, zamíchat, zalít vodou a zpět na oheň.
7. Přidala jsem pokrájené kysané zelí, brambory, zbylé koření a přivedla k varu.
8. Jakmile začala polévka vařit, opatrně jsem vmíchala zásmažku, nechala ještě asi 20 minut povařit, zahájila rybaření alias vytahování koření, dochutila podle potřeby (solí a vodou z kysaného zelí, jestliže bylo třeba zjemnit řešila jsem to nízkotučnou smetanou nebo mlékem) a podávala. 

Komentáře

  1. Zelňačku tu já velmi ráda, díky za recept, už jsem jí dlouho nedělala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pak jsme obě milovnice zelňaček. Mám ráda zelňačku, zelnušku, kyselo... Vlastně já ráda kysané zelí samo o sobě. :-)

      Vymazat
  2. Ahoj ráda sleduji Tvůj blog. Nedávno jsem založila svůj blog http://powerplatelife.blogspot.cz/
    Můžeš se přijít podívat. Momentálně jsem vyhlásila oříškovou soutěž. J.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky