Brokolicový salát s rajčaty inspirovaný Jamie Oliver

Brokolicový salát s rajčaty je osvežující, lehký, rychlý a geniální. Při každém kousnutí soustu rozpoutal mezi mýma chuťovýma buňkama ten správný rockenroll! Něco, jako když si zajdete na koncert Visáčů, oni začnou hrát Známku punku, celý sál začne pogovat a všeobecně panuje geniální atmosféra. Divočina, nášup! Pokud jste stejně, jako já salátofilní, rajčatofilní a vinigretofilní, zjistíte, že tohleto je známka salátu! :-)



Brokolicový salát s rajčaty

Suroviny na porci tak akorát pro mě:
0,75 hlávky menší brokolice (jak je vždycky to půlkilový balení a oni tam dají 2 hlávky), 4 cherry rajčátka, půl stroužku česneku, 2 lžičky  cosi vinného octa, cosi olivového oleja, cosi dijonské hořčice, cosi soli, cosi pepřa, pažitka.

Postup:
1. Do varné konvice jsem dala vařit vodu. Připravila jsem si příslušný hrnec a sítko.
2. Vzala jsem si nůž, co mám na čištění (okrajování, odloupávání) zeleniny a vrhla se na téměř chirurgické odřezávání růžiček. Dala jsem si záležet, protože jsem to chtěla mít pěkné a růžičky mi tvořili image salátu.
3. Horkou vodu jsem nalila do připraveného hrnce, zapla sporák, osolila a vsypala připravenou brokolici.
4. Brokolici jsem vařila max.5 minut a i tak byla dost měkká. Jestliže zjistím, že někdo tu nebohou zeleninu mučil čtvrthodinovým vařením, nastuduju si CELOU Rusalku, najdu si ho a zazpívám mu bez vynechání jediné árie, aby si příště rozmyslel, jestli bude zabíjet zeleninu! (Podobnou genocidu jsem už viděla, bohužel)
5.  Popadla jsem sítko, do druhé ruky chňapku a nad dřezem zcedila brokolici. Odpustila jsem trochu vody, tak aby voda byla ledová a obsah sítka ještě propláchla.
6. Do misky jsem dala brokolici a přidala dochucovací suroviny - tedy  hořčici, sůl, pepř, olivák, vinný ocet a rozdrcený česnek. Všechno jsem promíchala a podle potřeby dochutila.
7. Rozkrájela jsem rajčátka, šoupla do misky a na ně nastříhala pažitku. Ještě opatrná míchačka a hotovo.



Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky