13. 2. 2014

Jablečný crumble inspirovaný Gordon Ramsay

Švestkový krambl je šlágr v mojí kuchyni. Jenže namražené zásoby jsou omezené a sezóna ještě daleko. Třeba najít jinou oběť kremblování. Tou se díky Gordon Ramsay stala jablka. Super lokální surovina, která se bez námahy dá přetvořit v super jídlo.



Jablečný crumble
- Gordon snad odpustí, ale drobénku jsem si jela podle svého, osvědčeného...
- pokud bych neměla doma vanilkový lusk, jistě bych si vystačila s vanilkovým cukrem nebo extraktem :-)

Suroviny na 2 porce
3 větší jablka, asi 50 g sušených brusinek, cukr, skořice, máslo, citronovou šťávu, vanilkový lusk

Na drobénku:
50 g celozrnné mouky, 45 g cukru, 30 g ovesných vloček a skořici

Postup:
1. Začala jsem výrobou drobénky. Suroviny jsem odvážila a promíchala tak, aby se spojovaly a zároveň drobily. Zapla jsem v troubě gril asi 170°C
2. Malé zapékací misky jsem vymazala máslem.
3. Na hrubém struhadle jsem nastrouhala dvě jablka.
4. Na pánvi jsem rozehřála oříšek másla, přisypala lžíci cukru(doporučuju přihlédnout ke sladkosti jablek), trochu skořice a vydlabaný vanilkový lusk.
5. Jakmile se cukr začal měnit v karamel, putovala do pánve jablka, míchala jsem, stáhla oheň.
6. Zbylé jablko jsem pokrájela na kostičky a přidala k ostatním jablkům spolu s brusinkami, míchala.
7. Povolená jablka jsem zakápla citronovou šťávou a ještě promíchala.
8. Jablkovou směs jsem přendala do zapékacích misek a posypala připravenou drobénkou.
9. Crumble jsem pekla do zezlátnutí. :-)


1 komentář:

  1. Tak to vypadá skvěle, crumble jsem kdysi ochutnala u známých a byla to dobrota :)

    OdpovědětVymazat