Omáčka tikka masala inspirovaná Gordon Ramsay

Tikka masala je pikantní rajčatová omáčka s čili, zázvorem, česnekem a kořením garam masala, která se skvěle hodí ke kuřecímu masu a super přílohou je rýže nebo kus kus. Miluju tahle orientální jídla! Fakt že jo a je bestiální škoda, že je zatím česká gastronomie moc neobjevila... 




Omáčka tikka masala
- do omáčky jsem si připravila kuře a to tak, že jsem ho osolila, orestovala na špetce oleje, zasypala kořením garam masala, zalila omáčkou, sundala z oleje a vmíchala jogurt
- koření garam masala se dá sehnat elegantně přes net, v zahraničním oddělení v supermarketu, zdravé výživě nebo lépe u kořenáře
- množství surovin je jako většinou přibližné - ono každá paprička má jiné SHU a jinak chutná chilli dovezené z UK, US nebo Indie, proto bych přihlédla při přípravě k tomu, co mám za suroviny...


Suroviny na 4 porce
1 konzerva rajčat, rajčatový protlak (asi větší polévková lžíce), asi 1,5 cm tlustšího zázvoru, cibule, obří stroužek česneku, chilli paprička (já použila sušenou), 1 lžička kurkumy, 1 lžička harrisy, 2 lžičky garam masaly, 1 lžička cukru, sůl, pepř, jogurt. 

Postup:
1. Přípravy = cibule na kolečka, zázvor na kostičky, česnek rozplácnout a nasekat, papričku pokrájet.
2. Cibuli jsem orestovala v kastrůlku, osolila, opepřila, zasypala troškou cukru a nechala decentně prokaramelizovat.
3. Přidala jsem zázvor, chilli, česnek, promíchala a asi minutku ještě restovala na mírnějším ohni.
4. Do kastrůlku jsem dodala koření spolu s harrisou, promíchala a obohatila ještě o protlak a rajčata v plechovce. 
5. Obsahu kastrůlku jsem dala cca 5 minut na provaření a spojení chutí. 
6. Chopila jsem se ponorného mixéru a mixovala a mixovala. Podle potřeby jsem dochutila a bylo.
Jogurt vmíchávám až téměř před podáváním a po odstavení ze sporáku.  Jogurtu dávám vždycky podle chuti.

Zdroj inspirace: Food network





Komentáře

Oblíbené příspěvky