28. 2. 2014

Restovaná rýže

Restovanou rýži je dobré mít ve svém repertoáru. Při správné kombinaci a zvážení (nejsme přeci pejsek a kočička při pečení dortu) se dají elegantně využít přebytky v lednici (brokolice, květák, paprika, pórek, houby...), je chutná a rychlá. Může být stejně kytkožroutská jako masožroutská. :-)



Restovaná rýže
- můj recept je mutant receptu Gordona Ramsayho a BBC Goodfood
- použila jsem basmati rýži
- u česneku, chilli a zázvoru zvažte požadovanou míru pálivosti
- zázvor doporučuju nakrájet na co nejmenší kostičky

Suroviny na 1 porci:
Základ
70 g rýže, čerstvý zázvor, 1 menší stroužek česneku, feferonku nebo chilli, sojovou nebo rybí omáčku, petrželka nebo koriandr, 1 menší vajíčko, tuk, sůl

Další už je na nás. Gordon používá brokolici, BBC hrášek a houby, fajn bude určitě i mrkev, celer, pórek, paprika...

Postup:
1. Bylo třeba uvařit si rýži. Obvykle rýži vařím tak, že prvně si ji propláchnu, okapu. V hrníčku rozpálím tuk, rýži orestuju, zaleju vodou a osolím.
2. Zázvor a feferonku jsem rozkrájela na kostičky. Česnek jsem rozplácla nožem a pokrájela.
3. V pánvi jsem rozpálila olej, přidala připravenou trojkombinaci zázvoru, česneku a feferonky a lehce zarestovala. 
4. Do pánve putoval hrášek a houby, míchačka, šup tam s rýží, zase míchačka a jako finále vytvoření důlku.
5. Do důlku jsem vlila vajíčko a rozmíchala ho s rýží.
6. Ve finále jsem zakápla pokrm sojovou omáčku a podle potřeby dosolila. 


Žádné komentáře:

Okomentovat