Rýže s žampiony, krůtím masem a rozmarýnem

Vím, že běžně se kulatozrnná rýže používá spíše pro různé rýžové kaše, pudingy atd., ale mi udělala velmi zajímavý efekt. Jídlo mi připadalo lehčí, zároveň čistší a jakoby oříškovitější. Žampiony, krůtím masem a rozmarýnem se prakticky nedá NIC pokazit. Jednoduchá krasojízda pro dny, kdy se vám nechce vařit. :-)


A než se vrhneme na vaření, představím vám nejlepší nakládané okurky na světě. Věřte, nevěřte, ale nejlepší okurky na světě dělá moje matička. Šlechtické tituly v UK, mišelinské hvězdičky - nemyslím si, že existuje adekvátní ohodnocení pro okurky Ludmily Oklešťkové. Aspoň ne pro mě. :-)


Rýže s žampiony, krůtím masem a rozmarýnem
- rýži jsem koupila před dlouhou dobou v Kauflandu

Suroviny na 1 bohatou porci
80 g kulatozrnné rýže, asi 100 g krůtího prsa, 4 žampiony, větvička rozmarýnu, cibule, česnek, tuk, sůl

Postup:
1. Důkladně jsem propláchla rýži.
2. Nakrájela jsem prvně cibuli, česnek, žampiony a jako poslední maso.
3. Na rozžhavenou pánev jsem nalila kapičku slunečnicového oleje, přidala cibuli, lehce zarestovala a pokračovala s krůtím masem.
4. Někde v půlce přípravy masa (tzn. maso už lehce začínalo měnit barvu do hněda) jsem přidala žampiony, větvičku rozmarýnu, zasolila a restovala, dokud žampiony nepustily lehce vodu a nezměkly.
5. Následovně putoval do jídla česnek, rýže, zase chvilka míchání na sucho a pak už jsem jen všechno zalila vodou. Přibližně centimetr nad rýži se surovinami.
6. V mezičase jsem si umyla nádobí, průběžně jsem kontrolovala vařící se párty pod pokličkou (je třeba dolít vodu? lehce promíchat?)
7. Když rýže už skoro byla, ale ještě ji chybělo k dovaření, vypla jsem sporák a dala ji slabou desetiminutovku na dodělání se. 
8. Ve finále jsem vytáhla větvičku a jehličky, dosolila podle chuti, nastříhala pažitku a šla si debužírovat.

Posledně jsem vybízela k protančení střevíčků v rytmu Cha-Cha, dneska navrhuju očíhnout dost hustý taneček od Pink:



Komentáře

  1. Tak takové risotto já moc ráda, též používán tento typ rýže, zdá se mi chutnější :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky