22. 2. 2014

Špecle s masovými koulemi, krémovou omáčkou a vlašskými ořechy

Lahodná masovo smetanová chuť s rozmarýnovou tečkou. Nádherně pohladí a příjemně zasytí. Je to jako dovolená v Alpách a večer u krbu. Jste pohlazení příjemnou sytostí, pohodou po dobrém jídle a díky rozmarýnové tečce víte, že tam někde v dáli nedáli je moře a léto. Spokojeně si pochutnáváte a nepochybujete o tom, že ještě, než si budete užívat léto je tady pořád fůra super zážitků, co na vás čeká! :-)



Špecle s maosvými koulemi, krémovou omáčkou a vlašskými ořechy
- příště místo šlehačky použiju suveréně obyčejnou smetanu, ušetřím tuk a efekt bude podobný
- v původním receptu se ještě přidávala rukola, já na ni zapomněla a upřímně mi ani nechyběla...
- trouba mi masové kuličky neupekla, proto jsem je dodělala na pánvi a příště troubu i vynechám
- rozmarýn jsem použila suchý, natrhaný pod slunným Ohridským nebem a dala ho pouze do omáčky

Suroviny na 1 porci:
Špecle:
100 g celozrnné mouky, 1 vajíčko, trocha mlíka

Pokrm
100 g mleté vepř. plece, gran moravia, cibule, česnek, citron, petrželka, rozmarýn, sůl, pepř, máslo, olivový olej, suché bílé víno (použila jsem rulandské šedé), smetanu, citron, sůl, pepř

Postup:
1. Vzala jsem louskáček na ořechy, ořechy, sedla k PC, pustila si na youtube zajímavé video a nalouskala několik ořechů.
2. Z ledničky jsem vytáhla smetanu. Ono smetaně jenom sluší, když se ohřeje chvilinku před vařením.
3. Ze surovin na špecle jsem si namíchala těsto. Cíl byl vytvořit něco mezi tuhostí a táhlostí.
4. Pomaličku jsem si dala vařit vodu.
5. Maso jsem smíchala s nasekanými bylinkami, solí, pepřem a elegantně do toho nastrouhala Gran Moravii.
6. Na sporák jsem dala pánev a nastavila mírný plamen.
7. Nakrájela jsem si cibuli a česnek.
8. Přidala jsem plamen pod pánví a do sporáku putoval oříšek másla a pár kapek olivového oleje.
9. Jakmile se pánev s tuky zdála rozehřátá, přidala jsem cibuli, česnek, větvičku rozmarýnu a masové kuličky.
10. Všechno jsem chvilinku restovala do "zezlátnutí".
11. Ve fázi "zezlátnutí" jsem popadla kuchařskou pinzetu, dala kuličky stranou, zalila základ vínem, nechala odpařit alkohol, vrátila koule, zalila smetanou a nechala chvilinku na mírném plameni pobublávat.
12. Mezi tím se mi rozžhavila voda na špecle. Popadla jsem haluškové síto a přes něj do osolené vody vytvořila špecle. Při tvorbě špeclí jsem pořád hlídala a promíchávala kuličko-omáčkovou pánev. Je třeba dolít smetany? Nepálí se mi to?
13. Než mi špecle vyplavaly, na mini pánvičce jsem si v cukuletu na sucho opražila ořechy.
14. Hotové špecle jsem vytáhla děravou naběračkou do misky.
15. Z pánve s masovými koulemi a omáčkou jsem vytáhla větvičku, vyhodila ji, přidala špecle, promíchala, nechala ještě trochu na pánvi se seznámit asi dvou minutovým vařením (pořád jsem hlídala, jestli není třeba dolít smetany atd.), ve finále přidala ještě trochu petrželky, vyexpedovala do misky a zasypala ořechy.

Zdroj inspirace: Kuchyně lidlu

Děvčata a pánové, hurá vytančit šmjetunke (smetanu)! :-)


2 komentáře: