4. 3. 2014

Jambalaya aneb Ruměnka bořičkou mýtů

Objednala jsem si v restauraci Jambalayu. Americkou variaci ochucené rýže. Těšila jsem se na oblíbený pokrm v cizím podání a novou inpiraci. Dostala jídlo, které připomínalo rozředěnou sojovou omáčku, zahuštěnou solamylem a troškou kukuřice + kuřecího masa. FUJ! Takže dneska si uděláme Jambalayu bližší originální verzi. Toužíte-li po naprostém originálu, přidejte krevety :-)

Prvně pár informačních pramenů, z nichž jsem čerpala:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/212562221900023/?deid=1137&recept=1137 (akorát netuším, kde pánové přišli na ten římský kmín...)



Jambalaya

suroviny na 1 bohatou porci
80 g rýže, malý kousek krůtího masa, půl zelené papriky, asi 3 dkg choriza, 2 listy vavřínu, 1 stroužek česneku,1 řapík celeru, malá červená cibule, cayenský pepř, 0,25 konzervy rajčat, sůl, feferonka, olej

Postup:
1. Vaření začíná tradičně přípravami. Čili - cibule na drobno, česnek na plátky, papriku na kostičky, řapíkatý celer na plátky, krůtí na kostičky a obalit v soli a kajenském pepři, feferonku na kolečka, chorizo na proužky. Propláchnout rýži.
2. Do hluboké pánve jsem nalila olej a na něm zprudka a lehce orestovala papriku. Papriku jsem vyjmula.
3. Na stejném oleji jsem orestovala krůtí maso, taky vytáhla.
4. Restovací trojici jsem zakončila cibulí a řapíkatým celerem, po orestování vrátila do pánve maso, přidala chorizo, feferonku, vavřín, česnek, rajčata a vodu. Přikrýt poklicí a na mírném ohni vařit asi 15 minut za občasného promíchání a kontroly (nepálí se mi to? potřebuju dolít vodu?)
5. Ve finále jsem ochutnala, podle potřeby dochutila a vmíchala připravenou zelenou papriku.


2 komentáře:

  1. Jambalaya je fajn. A přidávám písničku od Carpenters :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=-4o86juvMEE&feature=kp

    OdpovědětVymazat