Špenátový závin s medvědím česnekem a nivou

Jeden z oblíbených pokrmů Na Bělidle je špenátový závin. Tentokrát jsem udělala sezónní obměnu a přidala medvědí česnek. Neváhejte, vyrazte při sobotním dopoledni na procházku, natrhejte si medvědí česnek a vyzkoušejte bělidelskou klasiku.




Špenátový závin s medvědím česnekem a nivou

Suroviny:
listové těsto, cca 230 g listového špenátu (3/4 sáčku), stejně medvědího česneku (popř. jen medvědí česnek), nivu, stroužek česneku, sůl, pepř, máslo, malý panák mléka

Postup:
1. Omyla jsem zeleň (česnek, špenát).
2. Rozpálila jsem hlubokou pánev, v ní máslo, přidala česnek a zeleň.
3. Jakmile si zeleň lehla čili ubyla na objemu, zalila jsem ji mlékem  a přistrouhala/nalámala nivu, podle potřeby zredukovala a dosolila dopepřila.
4. Zapla jsem troubu, rozšlehala si vajíčko, plech potáhla pečícím papírem, vál posypala moukou a rozválela listové těsto.
5. Listové těsto jsem rozdělila na 4 části.
6. Každé části jsem přidělila špenátovo-česnekovo-nivovou směs.
7. Části, které čekalo spojení, jsem pomazala vajíčkem, slepila, hotové závinky přesunula na plech, pomazala vajíčkem, posypala hrubozrnnou solí a sezamovým semínkem.
Šup do vyhřáté trouby a péct. :-)


Komentáře

  1. Tak tyto záviny se špenátem mám velmi ráda, s nivou určitě velmi chutné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Bělidle jsou šlágrem :-) A ta Niva, co ji prodávájí v uličce... :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky