7. 3. 2014

Žampionová omáčka s krůtím masem

Snad nejlepší houbovou omáčku, kterou jsem kdy ochutnala má na svědomí Jamie Oliver. Kdesi ve druhé třetině videa o kuřecím a koláči pronese něco ve smyslu: Už teď máte krásnou omáčku. Ochutnala jsem a říkám si: Mňam! Škoda kazit listovým těstem, udělám špenátový závin (špenátový závin byl tak rychle pryč, že jsem ho ani nestihla vyfotit). Rychlostí blesku jsem si očistila brambory a výborný oběd byl na světě.




Žampionová omáčka s krůtím masem

Suroviny na 2 porce:
Žampiony asi 5 větších, kousek krůtího masa, 2 čajové lžičky hořčice, 2 polévkové lžíce zakysané smetany, mouka, sůl, pepř, bobkový list,
suroviny, které jsou v receptu, ale nechyběly by mi: tymián, jarní cibulka

Postup:
1. Vylezla jsem ven a oškubala keřík tymiánu. Chudák, tak dlouho ho otrhávám, až to už začíná mít za sebou...
2. Žampiony jsem nakrájela na plátky, kuřecí maso na kostky nebo jim podobné tvary, cibulku na kolečka.
3. Na pánvi jsem rozpálila olej, lehce orestovala maso, přidala cibulku, žampiony, hořčici, smetanu, mouku, bobkový list, tymián, zalila vodou a důkladně rozmíchala.
4. Obsah pánve se provařoval asi dvacet minut. Občas jsem zamíchala podlila podle potřeby vodou. Ve finále jsem vytáhla lístky, větvičku a dochutila.

Zdroj mojí inspirace:



2 komentáře: