Dip z červené čočky, mrkve a karí s indickými plackami

Výborný dip vonící orientem, díky kterému lahodně vybočíte ze zajetých chuťových stereotypů. Dip z červené čočky nádherně doladíte plackami čapátí za pár kaček. Přesně tohle všechno je jídlo, o kterém dneska napíšu. :-)



Dip z červené čočky, mrkve a karí s indickými plackami


Suroviny:
200g červené čočky, 2 malé mrkve, 0,5 cibule, česnek, olivový olej, karí koření, chilli, citron, bazalka, sůl

Postup:
1. Propláchla jsem důkladně čočku, očistila mrkev a nastrouhala ji na hrubém struhadle. Cibuli jsem nakrájela na drobno, česnek na plátky.
2. V kastrůlku jsem rozpálila olivový olej a na něm orestovala cibuli, když cibule lehce zesklovatěla, putoval za ní česnek. Míchačka. Šup tam s mrkví, zase míchačka, tak aby mrkev lehce povadla, šup tam s kořením a čočkou, zase míchačka a pak už jenom zalít vodou. 
3. Obsah kastrůlku jsem osolila, promíchala a měla cca 15 minut lehárko, akorát občas jsem ležérně hodila očko, jestli není třa dolít vodu, či už čočka není.
4. Jakmile bylo hotovo, chopila jsem se ponorného mixéru a rozpoutala neřízenou mixovačku.
5. Do umíxovaného a ochuceného dipu jsem natrhala lístky bazalky, kápla citron a nechala vychladnout.
Recept na placky: 


Zdroj inspirace: Apetit online a Ollies Bistro



Komentáře

Oblíbené příspěvky