Celerový krém s ořechy

Celer je z nějakého zvláštního důvodu docela podceňovanou surovinou. A já říkám, dejme celeru šanci. Je za pár kaček, nevozí ho přes půl zeměkoule a když si člověk najde fajn recepty, není problém s ním být za dobře. Za sebe můžu doporučit Celerový krém s ořechy. Zdravý, lehký, levný, chutný... Láďo Hruško, uč se!



Celerový krém s ořechy

Suroviny na 2 porce
100 g brambor, 160g celeru, půlka malé cibule, voda, mlíko, máslo, sůl, ořechy podle chuti

Postup:
Cibuli jsem nakrájela na drobno, celer a brambory na kostičky. Při krájení jsem brala ohled na skutečnost, že čím menší kostky budou, tím rychleji budu mít uvařeno. V úměrně velkém hrnci jsem rozpustila máslo a orestovala veškerou zeleninu. Obsah hrnce jsem zalila vodou tak, aby byla zelenina zakrytá a nechala na mírném ohni vařit. Asi tak na deset minut jsem měla lážo plážo, akorát jsem mrkla, jestli není třa dolít vody nebo tak. Jakmile se mě voda lehce zredukovala, byl ideální čas přilít mlíko. To je fajn předem vytáhnout z ledničky. Když už byly brambory a celer měkké, chopila jsem se ponorného mixéru a všechno důkladně rozmixovala. Podle potřeby jsem polévku dosolila, rozředila mlíkem či vodou a při servisu podávala s oříšky.


Komentáře

  1. Celerová polévka je velmi dobrá, dělávala jí moje babička, budu muset oprášit její recept, díky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opraš recept! :-) Receptů po babičkách není nikdy dost, zvlášť pokud se narodily, jako ta moje, v roce 1909. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky