3. 5. 2014

Zapečené těstoviny s mletým masem, mozarellou...

Zapečené těstoviny snad nikdy neomrzí, dají se udělat na tisíc a jeden způsob. Dneska to bude verze provoněná létem a přimořskými dálkami.



Zapečené těstoviny s mletým masem, mozarellou... 

Suroviny na 2 menší nebo 1 obří porci:

100 g těstovin, 100g mletého masa, 1/2 menšího lilku, 1/3 konzervy rajčat, kapari, černé olivy, půlka menší cibule, 1 stroužek česneku, olivový olej, mozzarella, provensálské koření, sůl, pepř, čerstvá bazalka, olivový olej

Postup:
1. Uvařila jsem těstoviny. Vymazala zapékací misky. 
2. Kráječka: cibule na drobno, česnek na plátky, mozzarella na menší kostičky, olivy na kolečka a s lilkem to je lehce složitější. Rozpůlit, rozčtvrtit a z vrchu sundat dužinu se semínky. Potom nakrájet na proužky a následně na kostičky.
3. Na sporák jsem umístila pánev, rozpálila oheň kápla pár kapek olivového olej (záleží, jak tučné máte mleté maso) a tepelně opracovala mleté maso tak, aby se rozmělnilo. Jakmile změnilo barvu a lehce zhnědlo, zasolila jsem ho a přidala koření.
4. Maso jsem dala do připravené misky a pánev vrátila na sporák. Znovu jsem kápla pár kapek oleje, přidala cibuli, nechala zesklovatět, přidala česnek a lilek - zarestovala, šup tam s rajčaty, kapari a olivami, míchačka a ve finále ještě lehce provensálského koření a odložené maso. Všechno jsem nechala chvilinku podusit. 
5. V mezičase dušení jsem si nakrájela bazalku. Pánev jsem odstavila z plamene, přimíchala půlku mozzarelly, těstoviny, ochutnala a podle potřeby dochutila. 
6. Hotové těstoviny s omáčkou jsem přemístila do misek, posypala zbylou mozzarellou a zapékala ve vyhřáté troubě. 
Zdroj inspirace: Kuchnia lidla
A místo písničky přidávám fotky Harveyho, našeho nového trhače :-)





2 komentáře:

  1. Mám hlad, pěkný!
    A Harvey je rozkošnej! Vypadá tedy spíš na mazlíka než na trhače :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Harvey se nezdá! Trhá, co vidí. Už se mi koukal i po botách, ale já se nedám! :-) Máš-li hlad,klidně se stav. :-)

      Vymazat