Omáčka ke steaku s červeným vínem, rozmarýnem a houbami

"To stihnu! Musím! I kdyby měl přilítnout Superman a pobrat mě pod křídlo, zastavit se čas nebo zapracovat nadpřirozená síla, prostě to stihnu!" Přesvědčená a odhodlaná jsem zahájila sprint - spíše slepičí úprk na podpatcích - směrem k řeznictví. Když ne tady, jinde mi tak krásně rovný plátek krkovičky neseženu a na steak, který je na jedné straně podešev a na druhé krvavý jsem fakt neměla náladu. Nekompromisně jsem rozrazila dveře potravin, dala si slalomek mezi pekařstvím a mlékařství a řítila se k řeznickému pultu. Potěšila mě přítomnost mladého, sympatického řezníka, jako tradičně jsme v mezičase prodeje plátku krkovičky spolu zavtipkovali. Naše špičkování mi zvedlo už tak dobrou náladu, takže jsem při odchodu zářila jako jaderná elektrárna v okamžiku výbuchu. Navíc - děvčata a chlapci, fakt mi vybral parádní kousek. A protože si parádní steak zaslouží být přepracován v parádní kombinaci jídla, vytvořila jsem elegantní omáčku a o té dneska bude řeč. :-)


Omáčka (nejen) ke steaku s červeným vínem, rozmarýnem a houbami
- surovniny jsem dávkovala od oka, proto je uvedené množství orientační. Což je orientační vždycky, protože nikde na svět neexistují dva stejné žampiony, čajové lžičky, atd. - ale víte, co jsem chtěla napsat... :-)


Suroviny na 2 porce:
6 středních žampionů, panák červeného vína, 2 čajové lžičky (dále jen čl) rajského protlaku, 1 čl worchestrové omáčky, 1čl balzamikového octa, dijonská hořčice, šalotka, mouka, tuk, voda sůl pepř


Postup
1. Nakrájela jsem cibulku (šalotku) a houby.
2. V pánvičce jsem si rozpustila olej ze sušených rajčat (kdo nemá sušená rajčata v oleji, použije slunečnicový olej či jiný tuk) orestovala na něm cibulku, houby, zakápla to vínem, šoupla větvičku bylinky, promíchala zaprášila moukou a zalila studenou vodou.
3. Divoce jsem míchala a  po promíchávačce jsem dopřála pokrmu ochucení o balzamikový ocet, protlak a worchestrovou omáčku po čemž nastal čas na starou dobrou provařovačku neboli na dvacet minut oraz popř. ideální chvíle pro přípravu steaku a brambor. :-)
4. Jakmile bylo po provařovačce, ještě jsem podle potřeby doladila chutě, přidala hořčici, naložila si a cítila se jako královna gastronomie. Jó není nad to si geniálně navařit. :-)

Zdroj inspirace: My recipes






Komentáře

  1. Dnes vyzkoušeno a vynikající :-) akorát jsem tam zapomněla dát cibulku/šalotku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, díky! :-) Já bych se za drobné úpravy a sklerózy vůbec nestyděla. Ono naší zemí se zmítá ortodoxní pohlreichizmus. Zatímco jeden plešatý pán vříská, že se to dělá jen tak a nejinak, zahraniční kuchaři ti nabídnou x variant i ty jejichž formáty v ČR představuje. :-)

      Vymazat
    2. Ortodoxní pohlreichizmus :D ale jo, to je ono! Jeho styl mi vůbec nesedne. Vadí mi ta konfliktnost, co z toho vystupuje. Vařím ráda a beru to jako pohodovou záležitost, přesných receptů se držím asi jen u buchet a dortů, ale jinak ... když je vaření zábava a okolí to chutná :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky