Gratinované těstoviny s houbami, kuřecím masem, cuketou a modrým sýrem

E. mě už delší dobu nenápadně motivuje, abych sepsala všechna cizí slova, která se objevují v jídelních lístcích. Nápad to je skvělý, udělat si pořádek v pojmech je na snaze. Rozhodla jsem nejdříve některá spojit s receptem a následně pak sesumírovat do jednoho článku, přičemž odkážu na recepty. Dneska bude řeč o GRATINOVÁNÍ  - jinými slovy zapečení. Objednám-li si tedy gratinovaný pokrm, očekávám zapečené jídlo s křupavým povrchem a omáčkou.


Gratinované těstoviny s houbami, kuřecím masem, cuketou a modrým sýrem
- jedná se o freestyle, proto uvedu jenom suroviny - nicméně 100 g těstovin v syrovém stavu na os. je ideál pak už jen podle toho jak co kdo rád :-)

Suroviny:
Těstoviny, cuketa, houby, česnek, olivový olej, kuřecí prsa, zakysaná smetana, sůl, pepř, niva 

Postup:
1. Dala jsem vařit těstoviny, vymazala zapékací formy a zapla gril v troubě na 170°C.
2. Cuketu a kuřecí maso jsem nakrájela na kostičky, houby na plátky.
3. Do pánve jsem nalila trochu oleje, orestovala postupně kuře, cuketu a houby, zasolila, opepřila a přidala uvařené těstoviny (podle potřeby jsem přidala vodu z těstovin). 
4. Pánev i s jejím obsahem jsem sundala z plamene, přidala zakysanou smetanu, nadrcený česnek, lehce zastrouhla nivou a všechno zamíchala.
5. Připravené těstoviny jsem přemístila do zapéckacích misek, zastrouhala sýrem a dala zapékat.


Tahle pěkná písnička mi vyskočila na facebooku, líbí se?


Komentáře

  1. Jestli bych si na zapékání neměla už konečně pořídit menší misky, ta moje velká obří občas působí jako když vařím pro sloní stádo :D né že by se nesnědlo .... dělám podobnou variantu akorát místo zakysané smetany tam dávám trochu mléka, asi vyzkouším příště tu smetanu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a já bych pro změnu potřebovala větší misky, porci dělám do dvou a pak už mám jenom misku na dvě porce. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky