30. 7. 2014

Risotto s cuketou

Za dobu, co mě baví vaření jsem nabyla dojmu, že každá země má způsob úpravy ochucené rýže a tak zatímco někde dělají Jambalayu, jinde Biryani v Itálii zase pro změnu Risotto. Podobnost slov rizoto a risotto je čistě náhodná. Italská verze je s vínem, sýrem a pak i třeba s různými dalšími surovinami - třeba cuketou. Určitě doporučuji vyzkoušet Itálii, ačkoli i naše mutace je při dobrých surovinách a kuchaři fajn. Hold každá země má svou krajovou odlišnost a false friends. Třeba taková polština je zlatý důl lingvistické zábavy - např. wolowina=hovězí, stolica narodowa=hlavní město).

Vážená čtenářko, vážný čtenáři, omluvte prosím sníženou kvalitu fotografie. Hold hlad je hlad a když víte, že máte výborně navařeno... 

Risotto s cuketou

Suroviny:
rýže 75g/porce (ideálně Arborio), cuketa, cibule, máslo, bílé (v mém případě polosuché) víno, parmazán

Postup:
Začala jsem standardně kráječkou. Cuketu jsem pokrájela na kousíčky, cibuli na drobno. Následně jsem si rozpálila pánev, šup tam s máslem, orestovat cibuli, cukety, rýži, zalít vínem a pak postupně přilévat vodu nebo pokud to chcete mít echt, tak kuřecí vývar. Vždycky trochu přilít, ať se to opíká a jakmile se voda vsákne, tak zase přilít atd. dokud není rýže podle požadavku - měkká či na skus. Když už je rýže hotová, tak přichází chvilka dochucování - sůl, nastrouhat sýr (asi je to zbytečné, ale jestli by někoho jen napadlo dát tam eidam, vysvětlete mu, že jídlo zbytečně zkazí...) a ještě je fajn přidat oříšek másla. :-)


2 komentáře:

  1. Výborné :-) spotřebovala jsem zbytek cuket a jako bonus je to má oblíbená příprava rýže, sice s vínem jsem ji dělala poprvé, ale vyšlo to skvěle. Jinak momentálně je u nás v oblibě cuketa na pizzu - tak díky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že chutná :-) Nicméně u nás ještě cukety neřekly své poslední slovo :-)

      Vymazat