Mateřídouškový čaj

V létě mnoho z nás jistě vyrazí do hor a (nejen) slezských luhů i hájů. Při téhle příležitosti je podle mého dobré znát mateřídoušku. Mojí nejoblíbenější čajovou bylinku, jejíž propadnutí má u mých blízkých několik fází:
fáze č. 1 - Beztak neví co trhá, takhle mateřídouška určitě nevypadá.
fáze č. 2 - Ona to fakt trhá a pije. 
fáze č. 3 - Nezatřepala nožičkama. Ještě chvilku počkám, jestli se neotráví.
fuže č. 4 - Tak jo, dej mi zkusit, ale jenom trošku.
fáze č. 5 - TEN ČAJ JE VÝBORNÝ!
fáze č. 6 - Jak vypadala ta mateřídouška?
fáze č. 7 - Adélko, natrháš mi taky mateřídoušku/ Máš ještě, prosím, ten mateřídouškový čaj?


Kde hledat?
Mateřídouška obvykle roste na slunečných, spíše méně zarostlých místech. Jinými slovy, tam kde je hodně nízká tráva a hodně slunka.

Kde ráda sbírám?
Cestou na Filipku - vlakem si dojedete na zastávku Hrádek a užíváte si esteticko/pohodového výletu, z něhož si dovezete chutný suvenýr :-)

Orličky:
Orlické hory jsou nádherné! Kousek od Obce Orličky je nádherný lesík a tam je plantáž :-)

Velké Karlovice
Tam jsem se s Mateřídouškou díky A. seznámila. Jedna z nejkrásnějších oblastí široko daleko.

S čím ještě mateřídoušku kombinuju?
Bezovými a lipovými květy.



Jak dělám ten čaj?
Jednoduše. Bylinku ať už čerstvou nebo i sušenou prásknu do konvičky, zaleju horkou vodou, dám tomu tak čtvrt hodinky, kytičky vytáhnu a hurá si lebedit. 

Nicméně včera jsem s Harvouškem vyrážela spěšně na Kozubovou a zapomněla jsem vytáhnout bylinky. Večer byl čaj výborně silný a žiju. :-)

V závěru fotka psíčka, který si zlomyslně a nezbedně lehal do míst, kde jsem chtěla sbírat a tak moje babko-bylinkářské snahy vypadaly - utrhnu dvě bylinky, vyválí se mi tam Harvouš, přesunu se, utrhnu pár kytiček, přesune se pejsek... No a tak se Harvey situoval do role pejska na bylinkách. 


Komentáře

  1. :-D neotrávím se? To je vcelku častá věta při servírování nějakého nového jídla u nás doma. Čaj mám ráda domácí mátovej, mátu poznám, pak to jistí ještě čaj z kopřiv, ty taky u nás bezpečně najdu :-) Pejsek je roztomilej, byť naložen v bylinkách :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevděčná rodina :-) Kopřivy a máta jsou fakt všude :-) Jinak mátu taky jedu -občas i meduňku, lípu a bez :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky