Žampionová pomazánka

Moje nejoblíbenější pomazánka je vlastně improvizací na nezdařilou ochutnávku v jednom ostravském bistru. Udělat pomazánku z žampionů doladit ji mléčným výrobkem mi přišlo jako super nápad. Trošičku trvalo, než jsem našla správné suroviny, nicméně geniální pomazánka je na světě. Po pokusech s tvarohem a cottage cheese doporučuju Lučinu, Žervé popř. v případě krize i pomazánkové máslo. Na chuti se rozdíl v sýrech hodně projevil.



Žampionová pomazánka

Suroviny na cca 250 g
300 g žampionů, 4 lžíce žervé nebo malé balení Lučiny, půlka menší cibule, stroužek česneku, máslo/tuk, sůl, pepř, větvička rozmarýnu (osobně rozmarýnem nešetřím)

Postup:
1. Cibuli jsem si nakrájela na drobno, česnek a žampiony na plátky.
2. Na sporáku jsem rozpálila pánev, nalila do ní tuk orestovala cibuli, přidala větvičku rozmarýnu, zase zarestla. Šup tam s žampiony a ještě zasolit.
3. K žampionům, které mi pomalu pouštěly vodu jsem přidala česnek a počkala až se tekutina zredukuje. Nechci dip, chci pomazánku.
4. Jakmile už byly žampiony hotové, dala jsem jim chvilku pauzičku na zchladnutí a vytáhla větvičky.
5. Lehce prochladlé žampiony jsem rozmixovala s měkkým sýrem a podle potřeby doladila solí/pepřem či ještě více měkkým sýrem :-)


Komentáře

  1. Škoda že nemám žampiony, byla by to na víkend dobrá pomazánka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak změna, žampiony se našly, takže vyzkouším :-D to A- je známka za pomazánku?

      Vymazat
    2. Krásné ráno :-) Chutnala pomazánka? :-) Kde mám A-? Nebo jsem ho vyfasovala? :-)

      Vymazat
  2. A- je z pažitky na chlebu :-) chutnala, ale bylo jí málo, větší dávku plánuju teď na víkend

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky