15. 10. 2014

Gnocchi s rajčatovo-ricottovou omáčkou a špenátem

Dalším z receptů, kterým jsem tenčila zásoby ricotty byla omáčka na gnocchi. Skvělá bude určitě i na těstovinách. Čerstvý špenát půjde na jaře nahradit medvědím česnekem do té doby se dá koupit v Lidlu nebo HyperAlbertu.



Gnocchi s rajčatovo-ricottovou omáčkou a špenátem
- mezi námi děvčaty - pokud náhodou zapomenete dát špenát rajčatovo-ricottová omáčka je taky fajn :-)
- množství surovin je jako již tradičně orientační - česnek ze zahrádky je silnější, než chcíplinka z Číny, někdo rád krémovější omáčku, proto nebude pološíleně odměřovat polovinu kelímku...

Suroviny pro 4 osoby
2 balení gnocchi, 1 konzerva rajčata, 200g špenátu, půl kelímku ricotty, česnek, olej (ideálně pak olivový nebo jako v mém případě ze sušených rajčat), bazalka, Parmazán nebo Gran Moravia

Postup:
1. Oloupala jsem česnek - nakrájela ho na plátky, omyla špenát a na sporák si dala nahřát pánev. Myslela jsem na to, že špenát je v začátku vaření objemnější a následně slehává = použila jsem hlubokou pánev. 
2. Do pánve jsem dala olej na něj putoval česnek, lehoučká restovačka, posléze přidání konzervy rajčat - rozmělnění a v poslední minutě už jenom přidat špenát, míchat, dokud se nezredukuje.
3. Do pánve se zredukovaným špenátem jsem přidala uvařené gnocchi, ricottu, Gran Moravii a všechno pomíchala - bylo-li třeba, dosolila. 

Ve finále ještě jedna "Harveyhovka", náš mazlíček a malé štěňátko nám přechází do puberty. Je na čase doufat, že rčení: Jaký pán, takový pes - je blbábol :-)

Harvouš s pubertálním výrazem 


8 komentářů:

  1. Dobrá půjdu nakoupit a kouknu se po ricottě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Kdyby ses u nakupování zapomněla jako já, věz, že vždy se dá Ricotta sníst se sušenkou a marmeládou nebo do cheesecake :-)

      Vymazat
  2. Hm...že by byl čas konečně zkusit ten recept na domácí riccotu.

    OdpovědětVymazat
  3. Sbíhají se mně sliny! A fotka Harvouše vždycky projasní den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Harvey je miláček no a nebo taky satánek. Jack Russel v něm se nezapře :-)

      Vymazat
  4. To musím vyzkoušet, gnocchi miluju a ricottu bych mohla jíst pořád :D www.cookingwithsusa.blogspot.cz :-)

    OdpovědětVymazat