8. 10. 2014

Maso na šalvěji podle paní Vigové

Chutná mi spíše bezmasá, orientální a středomořská kuchyně, nicméně poctivá klasika umí taky potěšit. Přesně to je případ masa na šalvěji, které mám na zahrádce požehnaně.


Maso na šalvěji

Suroviny:
Vepřová kýta (kotleta nebo plecko - počítá se 100g na porci), šalvěj (nešetřila jsem), sůl, pepř, olej, mouka, voda

Postup:
Maso jsem nakrájela na plátky a lehce proklepla paličkou. Následně pak posolila a popepřila. V pánvi jsem rozpálila tuk a na něm zprudka orestovala maso. K masu jsem přidala šalvěj a vše zalila vodou, tak aby se maso mohlo dusit. Průběžně jsem přilévala vodu a jen tak po očku kontrolovala dění v pánvi. Když už bylo maso téměř měkké vrhla jsem se na přípravu brambor (přílohy) a v hrníčku si rozkvedlala mouku s vodou, tu jsem pak vlila do šťávy z masa, abych ji zahustila. Ještě asi dvacet minut provařování, dochutit a zredukovat - rozředit podle potřeby a hotovo. :-)

  

6 komentářů:

  1. Vždycky si říkám, že nebudu číst o jídle před jídlem, pak mě chytí strašný hlad :-D teď lituju, že nemám šalvěj. Mohl být rychlý oběd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě je lépe nekoukat takhle na večer, to pak přijde žravka a je zle :-) Nicméně tohle šalvějování je běh na dlouhou trať taková hodinovka. Super rychlovka je předchozí jídlo :-)Jinak šalvěje mám habakuk - můžeš se stavit pro kytičku nebo jestli by se dala poslat nějak v dopise...

      Vymazat
    2. Kuskus s houbami a sýrem byl minule, je plánován zase někdy po víkendu, protože všichni v rodině (blízké a vzdálené) sbírali houby. Jediný problém je, že nikdo až na mě je nejí :-) Po cuketovém období tedy bude houbové.
      Rychlé jídlo je v mém podání cokoliv, při čemž můžu ještě pracovat na něčem jiném. Takové - šoupnu do hrnce/pánve, občas zkontroluji a je hotovo. Šalvěj zařadím k výpěstkům na příští rok spolu s receptem. :-)

      Vymazat
    3. Och! Závidím, houbaření se musím přiučit. Aktuálně poznám v lepším případě ve volné přírodě Václavku. O:-)
      Je fakt, že jídla "vařím se se samo" mají výhodu. Člověk se moc nenadře a ve výsledku je tak trochu za hrdinku. :-)

      Vymazat
  2. Mám šalvěj velmi ráda, má krásné aroma, a masíčko se Ti skvěle povedlo :-)

    OdpovědětVymazat