Polévka z červené čočky s mrkví, bramborem a jinými dobrotami

Při poslední návštěvě Olomouce mě velmi pozitivně zaujala restaurace Denisova 6, jejich stránky jsem si přidala na facebook a občas se na ploše objeví jejich denní nabídka. Několik krát se opakovala Egyptská čočková polévka. Asi po třetím objevení se, jsem začala být zvědavá. Polévku si vygooglila a uvařila. Určitě se jedná o zajímavou alternativu červenočočkové polévky, ke které se vrátím. :-)



Egyptská čočková polévka


Suroviny na 4 bohaté porce
250 g červené čočky, 2 menší mrkve, 1 menší brambora, česnek, cibule, kurkuma, římský kmín, třetina konzervy rajčat nebo 1 rajče, sůl, voda

Postup:
Začala jsem jako již tradičně přípravami, což znamená - oloupat cibuli a česnek přičemž cibuli jsem nakrájela nadrobno, česnek na plátky, pak mrkev na kolečka a brambory na kostičky popřípadě nějaké tvary, které se mi uvaří cca za 15 minut - tak dlouho se totiž vaří čočka a pak se všechno veme ponorným mixérem, takže žádné umělecké vyřezávání není třeba. :-)
Ještě propláchnout červenou čočku a hurá na starou dobrou restovačku - čili do hrnce máslo nebo olivový olej, na tom zarestovat cibuli, šup tam s kořením, šup tam se zeleninou, rajčaty, čočkou, znovu zarestovat a zalít vodou. Většinou zalívám horkou vodou z varné konvice, abych si ukrátila vaření. Pak asi čtvrt hodinky pauzička nebo vaření dalšího jídla, mytí nádobí, čtení mého blogísku...
Když už je všechno uvařené a měkké, nastává ideální čas pro masakr ponorným mixérem. Chopíme se a mixujeme pěkně dohladka. Pak ochutnat a dosolit dokořenit, dorajčatit či cokoli podle chuti a svědomí hospodyňky či hospodáře. :-)


V závěru mám dotaz/návrh:
Na netu teď hodně kolují swapy. Dvě osoby se domluví na obnosu a přibližně i obsahu a pošlou si krabičky s překvapením. Dokonce jsou na to i webovky, ale upřímně se nerada registruju na miliontém dalším místě a propos - Chcete se mnou někdo uskutečnit něco podobného? Navrhuju zi vyměnit krabičky za 150,- Kč, ať se vlezeme do 200 Kč i s poštovným na téma jídlo, hm? :-) Pokud by měl někdo zájem - najděte si mě pod stejným nickem, jako je blog na facebooku nebo mailujte na lacuna@seznam.cz, ať se nějak domluvíme. :-)


Komentáře

  1. Já bych byla pro, ale až tak v únoru/březnu - to už budu mít vlastní kuchyň :) Tak kdyžtak se zúčastním dalšího kola.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééééééé! Ať se kuchyň vydaří! :-) Kdyžtak mě pak zkontaktuj pomocí mailu :-)

      Vymazat
    2. Děkuju :) Určitě se pak ozvu.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky