Zapékané těstoviny s dýní, ricottou, mozzarelou a šalvějí

Poslední týden se nesl v duchu spotřebovávání. Trpím totiž potravinovým šopaholictvím. Nakoupím hojně krásné suroviny a pak je s oroseným čelem spotřebovávám. Má to i svá pozitiva. Pod tlakem (představou vyhazování) tak nějak víc zapnu a jsem kreativnější.
Tentokrát bylo třeba zužitkovat ricottu. Její použití v kuchyni pro mě bylo delší dobu záhadou hlavolamu.  Ricottu miluju na sušence ve stylu Bebe s troškou marmelády a přiklopenou další sušenkou. Tentokrát jsem ale objevila několik dalších využití i v teplé kuchyni. V omáčkách na těstoviny, na gnocchi. Úspěšně proběhlo i přimíchání do polévky. Sečteno a podtrženo - Ricotta je kouzelná potravina v rychlé kuchyni a od teď položkou na mém nákupním seznamu.


Zapékané těstoviny s dýní, ricottou, mozzarelou a šalvějí

Suroviny:
těstoviny(75-100g na osobu podle hladovosti), dýně (Hokkaidó), ricotta, šalvěj, cibule, tuk na restovačku, mozzarela (volitelné), Gran Moravia

Postup:
Cibulku jsem si pokrájela na drobno, dýní na kostičky, připravila a omyla si šalvěj. Zahájila jsem proces vaření těstovin. Na pánvi jsem rozpálila trošku másla, orestovala cibuli, následně pak dýni. Po restovačce jsem už přidala jenom šalvěj, zamíchala a podlila vodou z těstovin. Jakmile dýně změkla, zapla jsem v troubě funkci gril a vypla sporák. Do pánve jsem dala uvařené těstoviny, ricottu, nastrouhala Gran Moravii a všechno zamíchala. Směs jsem přendala do vymaštěných zapékacích misek a dala asi na čtvrt hodinky do trouby.



Komentáře

  1. Ricottu jsem ještě nezkoušela, ale vypadá to dost zajímavě. Zkusím sehnat a vyzkoušet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V několika dalších povídáních ještě bude o ricottě řeč, tož můžeš rovnou nakoupit zásobu. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky