27. 10. 2014

Zimní zeleninový dal

Miluju orientální kuchyni. Tajin, biryani, kormu, curry a nově i tenhle skvělý dhal. Jsem tedy vybavena příslušným kořením, která se mi povedlo nakoupit během různých cest. Je mi ale jasné, že ne každý má mezi kořenkami tu s nápisem římský kmín a jiné.Dokážu si i představit, že pro klasicky stravující se lidi se může jednat o chuťový šok. Mám tedy návrh. Vyrazte někam, kde indickou nebo marockou kuchyni vaří, dejte si libovolné jídlo, seznamte se a zamilujte. V Ostravě je fajn indické bistro v Avionu v Brně pak restaurace Taj. Sehnat koření už je pak hračka, každé větší město má kořenářství,  stánky s kořením jsou porůznu na trzích, poutích (...), fungují eshopy s kořením a docela dost surovin se dá koupit v Tesco.
Pokud si už ale fičíte na vlně orientu, pak dnešní recept doporučuju. Zbytek kokosového mléka se dá zužitkovat na dýňovou polévku s karí, kterou by měl vyzkoušet každý. :-)


Zimní zeleninový dal
- zázvoru pozor - je pálivý, stejně jako chilli paprička, ať pak nehoříte, jako já :-)

Suroviny:
červená čočka (+-60g/porce), květák (+-120g/porce), dýně (110g/porce), brambora, cibule, římský kmín, bobkový list, chilli paprička, zázvor, česnek, kurkuma, garam masala, kokosové mléko, sůl, slunečnicový olej. 

Postup:
1. Krájení a příprava - cibule na drobno, květák na růžičky, brambory a dýně na kostičky, čočku omýt. 
2. Na pánvi jsem orestovala cibulku, přidala koření, chilli, zázvor a čenek, zase lehce zarestovala, pak zeleninu, čočku, znovu restovačka, pak kokosové mléko, vodu, promíchala a necahala asi tak na dvacet minut vařit. 
3. Když bylo všechno měkké a uvařené, ochutnala jsem a podle potřeby dochutila, Orientální jídla dochucuju raději v závěru, než abych pak hledala hasící přístroj pro pálivost pokrmu. :-)

Zdroj inspirace: Eating Well 

Žádné komentáře:

Okomentovat