27. 11. 2014

Banánová buchta s čokoládou (Banana bread)

Banana bread je úžasný hned ve dvou ohledech. Jíte buchtu, ale připadáte si, jako byste zrovna konzumovali banán a při výrobě ušetříte. Na banana bread je potřeba co nejzralejší banán a ty se dají pořídit už i za 10kč/kg. Že si (nejen) "manža bude chrochtat" je samozřejmé. Co se týká cukru je množství individuální - někdo koupí sladší banány, někdo méně. Pokud budete používat celozrnnou mouku, ne pravděpodobné, že budete potřebovat více mléka. Banana bread jsem pekla podruhé a fungovala mi kombinace polohrubé mouky s celozrnnou i hladké s celozrnnou jemně mletou. 




Banánová buchta s čokoládou
Suroviny
3 střední banány (mělo by to vyjít kolem 230g), 100g cukru, 40 g másla, 250 g mouky, 90 ml mléka, prášek do pečiva, špetka soli, půlka čokolády na vaření (volitelné - prodává se banana bread i s ořechama, takže komu se chce loupat...)

Postup:
1. Začala jsem pěkně zprudka - do sáčku jsem dala čokoládu - chopila se válečku na těsto a čokoládu nemilosrdně rozmlátila na kousíčky. Vymazala jsem zapékací misku a zapla troubu.
2. Banány jsem dala do mísy a rozmixovala (zde doporučuju myslet na hloubku misky, ať si neohodíte kuchyň a oděv).
3. K banánu jsem přidala máslo, mlíko a cukru a všechno promixovala. 
4. Bokem jsem si smíchala mouku s práškem do pečiva a přidala to k banánům. Už stačilo jenom zamíchat vařečkou a podle potřeby docukrovat nebo dolít mlíka a přidat čokoládu.
5. Těsto jsem přendala do připravené misky a šoupla do trouby, kde se mi peklo asi půl hodinky přibližně na 175°C (pročež připomínám, že moje trouba je lemřička u nové trouby můžete mít rychleji upečeno)



Zdroj inspirace The PPK




6 komentářů:

  1. Spojení banánů a čokolády to je prostě záruka sladké dobrůtky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda :-) Jeste nekteri davaji slunecnicova seminka a nekteri orechy :-)

      Vymazat
  2. Bych si teď tak ráda dala něco sladkého. Napíšu si recept a v blízké době vyzkouším, až mi někdo naloupe ty ořechy :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do košíčku dám ořechy, vemu si louskáček a misku. V PC si pustím seriál. Na topení dám polštář, natáhnu brka a louskám a louskám. :-)

      Vymazat
  3. Použila jsem slunečnicová semínka a perfektní, louskání ořechů z důvodu nedostatku času jsem svěřila pánské části osazenstva - a nedočkala se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Typicky mužské. Ale my ženy si umíme poradit :-)

      Vymazat