9. 11. 2014

Fazolový hrnec

Fazolový hrnec je až příkladně klasické jídlo dnešní doby. Je rychlé, výborné, zdravé, nenáročné a suroviny můžete mít v zásobě ve špajzu i delší dobu. Zpětně zvažuji, jestli byl seitan nutný. Do jídla se hodí, ale připadal mi tam tak nějak navíc. Na druhou stranu jsem si oproti receptu přidala do pokrmu česnek a nádherně ladil. Jako příloha jsou předepsané brambory, fajn bude bezesporu ale i chleba :-)






Fazolový hrnec

Suroviny pro 4 osoby
1 středně velká cibule, 200g seitanu, 2 lžice olivového oleje, 2 lžíce rajčatového protlaku, 1 konzerva rajčat, 1 lžíce hořčice, 1 malá konzerva bílých fazolí (použila jsem v chilli nálevu - baked beans), 1 konzerva červených fazolí, 1/4 lžičky mletého kmínu, kajenský pepř, sůl, pepř, petrželka na ozdobení

Postup:
Začala jsem jako klasicky kráječkou. Cibule nadrobno, seitan na kostičky.
V hrnci jsem rozehřála olej, orestovala cibuli a na ní pak seitan.
Za seitanem putoval protlak, hořčice, zcezené červené fazole, baked beans, konzervovaná rajčata a ostatní suroviny. Podle potřeby jsem přidala vodu a nechala asi 15 minut povařit. 
V finále jsem ochutnala a podle potřeby dochutila.

Zdroj inspirace: Veganské pochoutky

2 komentáře:

  1. Tyhle fazolové eintopfy je naprosto výborná záležitost. Je sice fakt, že ještě o ždibíček jsou lepší, když si je člověk udělá přímo z namočených fazolí, ale kdo má čekat celou noc, když má na to zrovna chuť dnes :) Z konzervových jsem docela úspěšně udělal i fazolovou polévku, kterou se mi podařilo "ošidit" i jednoho milovníka těchto polévek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, čím původnější surovina, tím lépe. :-) Věřím ale, že i konzerva si zaslouží přimhouřené oko zvláště v dobách spěchu nebo jenom lenosti. Hodně čerpám z anglicky psaných stránek a tam už vyloženě musí fungovat konzervárenská lobby či co :-).
      S tím ošizením ... ono na rozpoznání je mnohdy třeba hodně znalecké oko a ošlehanou chuťovou buňku :-)

      Vymazat