5. 11. 2014

Halušky se zelím a bryndzou

Občas spontánně dostanu chuť na nějakou klasiku. Halušky jsou fajn pro svoji finanční nenáročnost. Zároveň jsou chutné. Dneska se chystám sdílet svůj způsob halušek, tak jak je mám ráda. Klasici si jistě rádi omastí jídlo slaninou a vynechají můj mix celozrnnou moukou. Množství mouky je čistě orientační. Vytvoříte těsto - pak do vody uděláte zkušební knedlíček - když se knedlíček rozpadne - je třeba přidat požehnaně mouky :-)


Halušky se zelím a bryndzou


Suroviny na 2 porce
2 středně větší brambory, 1 vajíčko, polohrubá mouka (mi funguje i kombinace s celozrnnou moukou)
kysané zelí, bryndza

Postup:
Očištěnou bramboru jsem si ustrouhala na jemném struhadle a struhadle s ostny (zná někdo lepší výraz? Pokud ano, prosím o radu). Přidala jsem vajíčko, mouku a trochu soli a vytvořila tužší těsto. 
Mezi tím jsem si uvařila ve varné konvici vodu, přelila ji do hrnce a osolila ji. Do vařící se vody jsem hodila zkušební halušku, počkala si, až vyplave, zanalyzovala a protože bylo třeba, přidala mouku.
Zase zkušební haluška, analýza a tentokrát už ostrý boj.  Popadla jsem haluškové sítko, přepravila na něj těsto, přefiltrovala jej do vařící vody a počkala si, až mi halušky vyplavou.
V mezičase jsem si pokrájela kysané zelí a připravila bryndzu. 
Jakmile bylo hotovo, zcedila jsem halušky, přidala k nim kysané zelí a bryndzu. 


3 komentáře:

  1. Halušky teda zbožňuju, je to takový oblíbenec, že pokaždé potěší :-)

    OdpovědětVymazat
  2. U babičky na východním Slovensku se těm se zelím říká střapačky. A dostala jsem na ně chuť :-)

    OdpovědětVymazat