Jablečný koláč

Pokud fungujete co se týče lokálních surovin na domácích pokladech, pak patrně stejně jako já řešíte 2 problémy -  a) je moc jablek b) slepice nenesou. Řešením zmíněných problémů je jablečný koláč. Jablka v něm krom náhrady vajíček udělají hned tři další služby - a) koláč je vláčnější, b) pokud použijete sladší jablka, nemusíte dávat tolik cukru, c) přidáním jablečného pyré se dá ušetřit i na tuku. Tuk se dá použít rostlinný, jak uvádí recept nebo máslo, což byl můj případ. Skvěle fungovala i jemně mletá celozrnná mouka (kupuji v Billa).




Jablečný koláč 

Suroviny:

Na pyré
- možno využít přesnídávku nebo jablečné pyré z obchodu. 
4 střední jablka, (pokud by zbylo - dá se využít na Jablečný pohár nebo zmlsat jen tak :-)) a trocha vody. 

Na těsto
3 větší oloupaná jablka, 112 g másla, 80g cukru (nebo podle chuťových preferencí a sladkosti jablek), 0,5 hrnku jablečného pyré, 190 g plh mouky, 2 lžíce mléka, 1 prášek do pečiva.

Na posypání koláče
40g cukru, skořice, zázvor

Postup:
1. Začala jsem přípravou pyré. Jablka jsem omyla, rozkrájela, vyřízla jadřince šoupla do příslušeně velkého hrníčku, zalila trochou vody a nechala uvařit. Jakmile byla jablka rozvařená/uvařená, popadla jsem ponorný mixér a vyrobila z nich pyré. 
2. Jablka jsem oloupala, vykrojila jadřinec, rozkrájela na měsíčky, formu jsem po stranách vymazala máslem a dole vyložila pečícím papírem. Cukr na posypání koláče jsem smíchala se skořicí a zázvorem.
3. Cukr jsem ušlehala s máslem, přidala jablečné pyré, mléko a mouku smíchanou s kypřícím práškem. Zamíchala čímž se vytvořilo těsto. Podle potřeby jsem ještě dodala pyré.
4. Těsto jsem překydla do formy, obložila jablky, posypala cukrem smíchaným se skořicí a zázvorem, šoupla do předehřáté trouby a pekla, dokud nebylo upečeno. :-)

Zdroj inspirace: Veganotic

Komentáře

  1. Jablek je hodně a slepice nenesou, protože si je zase něco odtáhlo, zůstal jako vždy jen kohout a 2 slepice :-) Ale vypadá to dobře, u nás vedou jablka nastrouhaná do buchty, je to recept, co dělá moje mamka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás řádívály kuny, teď slepičky šikanuje Harvey. Jablka v buchtě jsou super. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky