Moje nože

Nože jsou základním vybavením každé kuchyně. Jejich ostrost ovlivňuje bezpečí. Když je nůž tupý, lomcuje nám na povrchu tak, až je to na sebevraždu, kdežto ostrý nůž krásně projede krájenou surovinou a jídlo hned i vypadá lépe. Hodně dlouho trvalo, než jsem se prokrájela k ideálním nožům. Je mi jasné, že jsou daleko lepší nože, než ty moje, nicméně tři, které zmíním považuju za nože, které by měly být v každé kuchyni. 



1) Nůž na čištění
Čištění není nic jiného, než různé loupání a vykrajování. Nejlépe se pro tyto účely používají malé nože. Fajn je i špička. 

2) Krájecí nůž
Tenhle nůž miluju! Dokud jsem si ho nepořídila, netušila jsem, jaký je rozdíl krájet např. cibuli s klasickým nožem a s tímhle. Díky jeho zahnutí se vám čepel při krájení krásně houpe, lépe ovládá a od té doby, co jsem se s ním naučila jsem méně pořezaná. :-)

3) Nůž na pečivo
Dobrý nůž na pečivo je důležitý. Je rozdíl, když pižláte rohlík se sto let starým tupým nožem, půlku rohlíku máte rozdroleného všude na lince nebo tímhle ostříšem - krásně si projedete rohlík je celý a jídlo vypadá hned jinak. :-)


A pozor - ostrý je i Harvouš, který střeží naši zahradu z okna. Běda tomu, kdo by se pokoušel neoprávněně vejít na naši zahradu. Tuhle jsem koukala, že má i poměrně propracovaný systém v hlídání. Pošťačka už z něj má hrůzu. :-)






Komentáře

  1. Ten krájecí máme dvakrát, akorát maličko menší.. jsou to výborné nože!! :-))

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  2. Nemůžu si zvyknout na ten nůž na pečivo, rohlíky tedy spíš pižlám :-D Nůž na krájení mám v několika variantách, akorát je nemám tak barevně sladěné. Ale nejlepší na konec - hlídač krásně pózuje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Hlídač nepózuje, ale hlídá :-). A máš stejný nůž? Co je problém? Velikost? Protože kdyžtak ještě fungují malé pilky :-)

      Vymazat
    2. Právě jsem jich vyzkoušela dost tohohle druhu, problém je asi ta pilka obecně - tenhle typ nože mi nesedí. Na pečivo mám jeden z ostrých nožů využívaných kdysi v rodině na zabijačky :-)

      Vymazat
    3. Tak kam se hrabe nějaký tescomáč na zabíjačkový nůž :-)

      Vymazat
  3. Já mám nože pouze od Tescomy a jsou fakt ostré jako břitva.
    simonetablog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky