6. 11. 2014

Mrkvovo jablečný salát s křupavým sezamovým tofu

Chuťová slast z mrkvovo jablkového salátu pro mě přišla hned ve třech fázích. Prvně jsem si jedla mkrvičku a říkám si - mmm není to špatný orientální salát, pak přišlo pod zub a k chuťovým buňkám jablko a to byla chvíle wow efektu - nádherně salát osvěžilo a dodalo mu říz - WOW EFEKT - radost ovšem nekončila - přikrojila jsem si tufu a to nádherně doplnilo svou zemitostí lehkost salátu. 



Mrkvovo-jablečný salát s křupavým sezamovým tofu
 
Suroviny pro 4 osoby
Salát
1-2 lžíce sezamových semínek, 500g mrkve, 3 nakyslá jablka, 4 citronové šťávy

Dresink
zázvor, 3 lžíce jablečného octa, 2 lžičky hnědého třitového cukru, 1 lžička wasabi, 1 lžíce sezamového oleje, 6 lžic řepkového oleje, 0,5 lžičky směsi pěti koření (zálivka je fajn i bez směsi koření)

Tofu
200g uzeného tofu, sojová omáčka, javorový sirup, sezamový olej


Postup:
1. Tofu jsem nakrájela n a plátky a naložila ho v sojové omáčce, sezamovém oleji a javorovém sirupu.
2. Smícháním surovin jsem si vyrobila zálivku.
3. Rozpůlila jsem jablko, pak jej rozčtvrila, vykrojila jadřinec a škrabkou na zeleninu krájela tak, aby z něj byly plátky. Naporcované jablko jsem pokapala citronem.
4. Mrkev jsem omyla, očistila a pokračovala v krájení škrabkou na zeleninu tak, aby mi vznikaly proužky.
5. Salát jsem promíchala s dresinkem.
6. Na plotně jsem rozehřála pánev a v ní orestovala připravené tofu. 

Zroj: Kniha Veganské pochoutky 

Žádné komentáře:

Okomentovat