Kuřecí rizoto s eidamem

Podle mě je kuřecí rizoto zbytečnou obětí zkřiveného charakteru některých kuchařů, školních jídelen atd. Jak jinak si totiž vysvětlit, že pro mnohé je synonymem potravinových odpadků s rýží. Přitom to je fakt škoda. Osobně mám rizoto ráda.  Vlastně mám ráda cokoli s rýží... A taky ráda provokuju a dokazuju, že předsudky jsou občas blbost. Takže otevřete mysl a dejte rizotu šanci, což?





Kuřecí rizoto s eidamem

Suroviny na 1 porci
80 g rýže (moje oblíbená je basmati), 1 řapík celeru, 1 menší mrkev, 100g kuřecího prsa, 40g mraženého hrášku, sůl, pepř, máslo, eidam podle chuti

Postup:
Prvně jsem se vrhla na vaření rýže. Osvědčil se mi následující postup - Ve varné konvici si uvařím vodu. Mezi tím odvážím potřebné množství rýže, propláchnu, zasypu solí zaleju vodou a šoupnu na sporák. Následně vařím. Když je rýže skoro uvařená, vypnu sporák, přikryju a ještě tak 15-20 minut nechám dojít.
2. Během vaření rýže jsem se vrhla na přípravu ostatních surovin. Jinými slovy: Kuře na kostičky, mrkev na půlkolečka, řapíkáč na podkovičky (zná někdo lepší výraz?).
3. Na pánvi jsem rozehřála máslo, šoupla zeleninu, lehce zarestovala, šoupla kuřecí, zase zarestovala a zalila lehce vodou. Asi tak 10 minut jsem všechno dusila. Jenom tak ať zeleninka změkně, udělá se nějaká šťáva, abych neměla na talíři sušáka. No znáte to.
4. Když rýže byla ready (hotová), stejně jako zelenina, smíchala jsem všechno dohromady a podle potřeby dochutila, přendala na talíř a zasypala Eidamem. V tomhle případě jsem zjistila, že už Eidam ani neumím moc strouhat, ale co už.

Zroj inpirace Kuchařka Apetitu, kterou najde v RKKA - Louky :-)

Komentáře

  1. Rizoto zbožňuju, dá se udělat tolik variací :-) Fakt je, že když jsem si ho dala v jedné restauraci, bylo hnusný, rýže tvrdá, zbytek byl takovej podivnej. .. Mrkev jsem do rizota ještě nedávala, takže vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je záhadou, že rizoto umí kuchaři tak nějak záhadně pokazit.

      Vymazat
  2. České rizoto mám ráda. I když je fakt, že nejčastěji ho dělám, když zbyde rýže. Vlastně jako nouzovku, aby se spotřebovaly zbytky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uvařené rýže není nikdy dost - saláty, stir fry rýže... No a dobrá hospodyňka hold využívá zásoby - ono i Jamie Oliver má hodně left over (v angličtině to zní tak nějak líp) receptů. :-)

      Vymazat
  3. Souhlasím s Tebou, mám rýži velmi ráda a ve všech podobách od slané do sladké. A rizoto se dá udělat prakticky se vším a určitě né jako nouzovka, když se zapojí fantazie a cit pro chuť. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky