26. 1. 2015

Rýže s kešu, brusinkami, rajčaty, kurkumou, garam masalou a římským kmínem

Jiřího příjezd se blížil a já se těšila. Taky jsem měla K O N E Č N Ě trochu volno, takže proč si neuvařit něco pořádnýho, něco dost dobrýho. :-)
Už delší dobu jsem měla zaznamenáno ve svojí nové kuchařce Jíme zdravě od Isa Chandra Moskovitch Burisnkovo kešuové birjání. Římský kmín, kurkuma, garam masala, rajčata - no jídlo jako vystřižené pro moje chuťové buňky a taky bylo!!! Rebelsky jsem si přidala kuřecí maso, ale není nutné. Ostatně ani v receptu není. Pokud by u nás někdo sháněl Římský kmín, tak mají ho v tom kořenářství na ostravském hlavním náměstí v OD Laso. Jinak klasika - každá pouť nebo farmářský trh má stánek s kořením a jsou i eshopy.

*Úvodní povídání bylo následně změněno z os. důvodů aneb až tolik soukromí nemusím odhalovat. :-)



Brusinkovo - kešuové birjání

Suroviny:
Rýže (80-100g/porce), mrkev, kešu, brusinky (rozinky), římský kmín, hořčičcné semínko, česnek, garam masala (nebála bych se nahradit karí - sice to bude něco jiného, ale ne úplně), kurkuma, pálivé paprikové koření (osobně používám uzené pálivé papriky z Turecka, které mi přivezla E., to jak vidíte takové černé tečky na mých jídlech, ale stejně funkční bude i cayenský pepř nebo chilli nebo pálivá paprika...), sůl, konzerva rajčat (na porci 100g - jsem použila 1/4) (fungovat bude i passata nebo protlak ale protlak používám spíše méně a pro zahuštění, protože se mi lépe pracuje s passatou nebo konzervovanými rajčaty - zde doporučuju obchůdek Italia in Ostrava).

Postup:
Na olivovém oleji jsem orestovala na malé kostičky pokrájenou mrkve, šoupla za ní česnek, koření, rýži, rajčata, zalila vodou. V poslední čtvrtině vaření jsem přidala brusinky a nasekané oříšky. Když už bylo téměř hotovo, vypla jsem sporák, přikryla a dala tomu deset minut pod pokličkou. Aneb pobyt v páře nesvědčí jen Ruměnce ale i jídlům. Recept doporučuje přidat hrášek, ale neměla jsem nepřidala jsem. Fungoval by určitě i řapíkatý celer - takže, jestli se vám doma povaluje nějaký stoneček, který je třeba využít - nic se nebojte. 

Zdroj inspirace Moskowitz Isa Chandara / Jíme zdravě



1 komentář:

  1. Hmm to vypadá výborně a přeju ať to rychle uteče :)

    OdpovědětVymazat