2. 2. 2015

Tvaroh a Já

Podle mého názoru je hlavním problémem gastronomie v ČR zbytečné komplikování a malá hravost. Uchvátil mě například italský přístup - poznají surovinu a tu pak kouzelně kombinují. Velmi často se setkávám s dotazy typu: Co s ... (za tečky si doplňte libovolnou surovinu)? Jak mám zpracovat ...?, proto jsem se rozhodla napsat dnešní povídání, kde se podíváme, jak pracuji já s tvarohem. Moji  oblíbenou surovinou, ze které vyčaruji dezert a svačinu během vyloženě pár minut. Za důležité považuju poznamenat, že si kupuju tvaroh nízkotučný tvaroh ve vaničce. Ačkoli mám radost, když se ke mě dostane echt domácí tvaroh, je pro mě časově i logisticky nereálné jej mít denně na stole denně. 

zdroj obrázku: www.idnes.cz


Tvaroh a jeho parta aneb s čím ráda tvaroh kombinuju:
Ricotta, zakysaná smetana, smetana, šlehačka, mlíko, máslo, pomazánkové máslo


Variace:

Sladko:

Tvaroh+Ricotta+sladidlo(javorový sirup,med...)+sušenka+mlíko
Tahle kombinace je mojí slabou stránkou, když mě pronásleduje mlsná. Fajnšmekrovsky si ušlehám Tvaroh s Ricottou a trochou mlíka, rozprostřu to na čajové sušenky (takové ty modré z Marks and Spencera nebo cereální BeBe), zakápnu javorovým sirupem a když mám jo hravou a zrovna se mi chtělo louskat ořechy tak zasypu ořechy. 

Jablečný kompot+tvaroh+zakysaná smetana+sladidlo
Klasicky si uvařím kompot, vyndám koření, zařádím si s ponorným mixérem. Tvaroh si ušlehám se zakysačkou nebo jenom rozředím mlíkem a hurá do toho. 


Tvaroh+zakysaná smetana+sladidlo


Slano:

Tvaroh+ mlíko+kari koření+ zelenina
Klasika, je večer zase sedím u PC a projíždím různé recepty. Všechno to je tak krásně nafocené, až mě veme žravka.  Vytáhnu z ledničky mrkev, papriku a zeleninu, co se dá jíst za syrova. Tvaroh si rozředím mlíkem, ochutím Karí nebo Garam Masalou, čímž vytvořím dip, do kterého si máčím zeleninu při dalším sledování receptů.


Tvaroh+máslo (pomazánkové)/ricotta+...
Klasický pomazánkový základ. Když už přidáte jenom pažitku máte Pažitkovku.


Dalších variací bude miliarda, milý Jarda. Předchozí řádky měly sloužit jako lehká múza. A tímto i prosím i já vás o múzovství - Jak pracujte s tvarohem vy, hm? Svěřte se svojí víle Ruměnce :-). 

2 komentáře:

  1. Na sladko s cukrem (málo cukru - hodně tvarohu) a na pomazánku zase hodně tvarohu, cibulka, paprika .... občas jen tvaroh s tvarohem bez ničeho :-)

    OdpovědětVymazat