16. 3. 2015

Knihomolské okénko: Vaříme s Láďou Hruškou

Asi bych bez kuchařky, která vzbudila extrémní poprask dokázala prožít plnohodnotně zbytek života. Když se ale ve skladu knihovny objevilo Vaříme s Láďou Hruškou, nechala jsem si ten zázrak poslat do knihovny. Ať můžu sama zhodnotit.



Už pekelný výraz hlavního hrdiny, kdy stačí domalovat jen satanské rohy nevěští nic dobrého. Na pováženou je i míchání vzduchu v prázdném hrnci. První kapitola čtenáře poměrně šetří. Víceméně se jedná o kynuté těsto v různých variantách.
Přibývajícími stránkami jsem ale začala přemýšlet, jestli se jedná o nějakou halucinaci. Nějak totiž nerozumím, proč přešlehávat šlehačku na máslo a máslo ředit mlíkem na šlehačku. Finančně určitě neušetřím. Dneska jsem koupila v akci Jihočeské máslo za 30kč a v parku je medvědí česnek zadara. No a šlehačku na Tvarožník kupuju za cca 20 Kč. 




Bramboráky připravuju spíše sporadicky. Nikdy mě však nenapadlo, proč je připravovat něčeho jiného, než brambor. Zvláště pak, když se dá kilo sehnat už od 7,- Kč. Na dva vajíčka bych použila tak půl kila, což mám o 6kč méně.  







Další poněkud zvláštní je užití pomazánkového másla. Pizza těsto se dělá z mouky, droždí, oleje, soli a vody. Čtvrt kilo udělám za nějakých 5kč. Proč teda utrácet 18kč navíc? Listové těsto se dá sehnat s končící garančkou už za 15 Kč a jablka nasbírat v nějaké okrajové části, na zahradě nebo od známých.

Vyfocené recepty jsem schopná udělat o 60 Kč levněji za použití surovin, které mají být použity. 


Sečteno a podtrženo. Jedná-li se o parodii nebo kontroverzní snahu vyvolat diskusi o jídle, pak super. Chválím. Občas je fajn nastavit negativní zrcadlo společnosti. Dokážu si ale představit, že i tohle zboží má svého kupce. Zde se už ovšem jedná o smutnější případ. 

 Co považuju za největší bizár jsem si nechala nakonec. Z té tlačenky v trojobalu mě suveréně natáhlo a ještě teď semi těžce píše.... Rozmyslete se, budete-li číst dále...




5 komentářů:

  1. Je to tak týden, co jsem se kvůli němu pohádala, ty recepty jsou vážně jedno velké peklo... tragédie prostě. Jenomže tak 80% lidí v mém okolí si to nemyslí a tyhle recepty se jim velmi líbí a vaří dle nich... což je hodně, hodně smutné...

    A k té kuchařce - ten prázdný hrnec je vážně směšný :-) A vtipné je i to obložení Ládi samou zeleninou, ač ji při vaření zrovna 2x moc nepoužívá :-D Proč kolem něj nerozestlali spíše tu obalovanou tlačenku a taveňáky? :-D Nikdo by si to nekoupil, že? :-D Přitom z těchhle hnusů primárně vaří... Jo a jazyk kuchařky se mi také nelíbí - jako tykání?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peklo jak peklo, jsou zbytečně složitější a dražší. Jestli má někdo nadbytek času a peněz, věnovala bych se charitě nebo tak něco... Horší stránkou věci je devastace zdraví. Pokud takhle vaří někdo cizí, řeknu si - svobodná volba a akorát mě mrzí, že má nárok na stejnou zdravotní péči jako já. Blbý, ale je, když člověk podobné paskvily vidí u blízkých. Zde chápu vaše pohádání...
      Beztak láďíček je obložený na titulu zeleninou, ať si ji odbude na začátku :-)

      Vymazat
  2. Je to to opravdu moc smutné jaké hovada žijí v naší republice. Je opravdu smutné jak je naše republika stupidní, protože toto snad může vyjít jen a "můžeme" žrát v Česku. Ano žrát. To není jídlo, ale pomyje. Tohle by ani pejsek a kočička nevymysleli. Názorný příklad výplachu mozku stupidními televizními pořady a stále se opakujícími ksichty. Jistě, a je to více než jasné, že tento geniální šéfkuchař, vycházející kulinářská NOVA a adept na Michelinskou, hvězdu nám jistě připraví i druhé vydání tohoto paskvilu. Pan Železný nám tu byl dlužen. Ono to vlastně potvrzuje to, že jsme smetištěm Evropy. Proč? Je to obraz "našich" střev, jelikož Česká republika dlouhodobě obsazuje 1. místo v Evropě v četnosti výskytu rakoviny tlustého střeva. Co k tomu více dodat :(

    OdpovědětVymazat
  3. Pro ty, kterým nestačil první díl, bude vycházet pokračování - teď mi to přišlo na mail: http://www.knihkupectvi-papyrus.cz/levne-a-chutne-varime-s-novou-p848327/?cid=6336

    :-D

    OdpovědětVymazat