Čočková polévka inspirovaná Itálií s bylinkami

Už dlouho jsem si takhle nepochutnala. Po nastudování několika receptů v kombinaci s vlastní intuicí se mi podařila verze čočkové polévky, která bývá prezentovaná jako italská čočková polévka. Je hustá, lehká, chutná a výrazně bylinková. Může být skvělou svačinou ale i úvodem k obědu. :-)



Čočková polévka inspirovaná Itálií s bylinkami
Použila jsem zelenou čočku, příště ale použiju obyčejnou, běžně dostupnou čočku. Tu si předem namočím :-)
Bylinky jsem brala ze zahrádky, takže kromě tymiánu, rozmarýnu a bobkového listu všichni improvizujeme. 

Suroviny:
celer, mrkev, cibule, petržel, čočka, rajčata/konzerva rajčat, máslo, česnek, sůl, cayenský pepř, bobkový list, tymián, rozmarýn a bylinky ze zahrádky jako je oregano, šalvěj... 

Postup:
1. Na jemném struhadle jsem ustrouhala celer, mrkev a petržel.
2. Cibuli jsem nakrájela na drobno.
3. V hrnci jsem rozpustila máslo, na něm orestovala cibuli, přidala ustrouhanou kořenovou zeleninu, znovu lehce zarestovala/chvilinku podusila, přidala (namočenou) čočku, konzervovaná rajčata, bobkový list, zalila vodou a rozdrolila sušený tymián a rozmarýn. 
4. Do polévky jsem přidala i oregáno a šalvěj ze zahrádky a na drobno nakrájený česnek. 
5. Polévku jsem nechala povařit, vytáhla křoví bylinek a dochutila podle potřeby.

Dobrou chuť! 

Komentáře

Oblíbené příspěvky