24. 7. 2015

Hráškový krém s mátou a bazalkou

Miluju běhání v lehkém, letním deštíku. Park se vyprázdní, všechno kolem zvláštně voní, žhnoucí horko je lehce uhašeno. Pořád je ale teplo a mě příjemně osvěžují všechny ty kapky. Atmosféra, uvolňující se endorfin a radost z přirozeného pohybu jsou k nezaplacení. A stejně tak miluju nové chutě. Nové kombinace, které nakopnou chuťové buňky a rození radostnou smršť blaha ze skvělého jídla. Přesně takový může být i hráškový krém s mátou a bazalkou. Máta lehce osvěží a bazalka zvýrazní léto.




Hráškový krém s mátou a bazalkou
náročnost: nízká 
hotovo do 20 minut

Suroviny:
zelený hrášek (mražený/čerstvý) a brambory v poměru 3:1, máslo/olivový olej, cibule, sůl, pepř, máta, bazalka

Postup:
Ve varné konvici jsem začala ohřívat vodu. Cibuli jsem očistila, nakrájela nadrobno, brambory na malé kostičky. Na másle jsem orestovala cibuli, lehce i brambory, zalila vodou a povařila. Když už byly brambory měkké, přidala jsem hrášek a vařila do prohřátí se. Čím kratší dobu se hrášek vaří tím je polévka zelenější, což jsem chtěla. V úplném finále jsem polévku osolila a přidala bylinky. Chopila jsem se ponorného mixéru, polévku průběžně ochutnávala a podle potřeby přidávala bylinky. 



A dneska si dáme hit od mojí oblíbené chlapecké kapely. Spíše už dědečkovské... Nicméně si nedokážu představit úžasnější hudbu k letní lásce nebo letnímu lelkování se sebou sama pod večerní oblohou :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat