22. 7. 2015

Penne s omáčkou z rajčat, cuketou a bylinkami

Nastala doba cuketová. Snad nejkreativnější období rocku, kdy se člověk může přetrhnout, aby vymyslel, jak cuketu udělat jinak... Loni jsem si vychutnávala cuketu na pizze, definitivně si zamilovala polévku z cukety s rajčaty, toskánskou zeleninu a před cuketou neuniklo ani rissotto. Byl tu i cuketový salát s rajčaty. A letos jsem zjistila, že cuketa je fajn zpříjemnění klasické těstovinové omáčky! 




Penne s omáčkou z rajčat, cuketou a bylinkami sypané Gran Moravií 

Suroviny na 1 porci
těstoviny 75-90g v syrovém stavu, 1/3 konzervy rajčat, 1 čajová lžička protlaku, bylinky (minimálně bazalka, fungovalo mi i oregano a šalvěj), olivový olej, cibule, česnek, cukr, sůl, cayenský pepř


Postup
Cibuli jsem si pokrájela nadrobno, česnek na plátky, cuketu na kostičky. Do pánve jsem nalila olivový olej, zarestovala cibuli, cuketu, přidala plátky česneku a konzervovaná rajčata spolu s protlakem. Všechno jsem promíchala, zalila troškou vody a nechala za občasného míchání lehce probublávat asi 15 minut. Podle potřeby jsem dolévala vodu. Fajnšmekři samozřejmě dolévají vývar. V mezičase jsem si uvařila těstoviny. Ve finále jsem podle potřeby dochutila a šla si debužírovat. 



A k létu patří letní písnička! Poslední dobou mám poměrně poetickou náladu. Kdybych někomu zveršovala SMS nebo se rozepisovala až moc literárně, nic se nedivte, časem to přejde :-). Snad. 




3 komentáře:

  1. Skvělý - zase začaly cukety :-D Dávám na jídelníček na příští týden.

    OdpovědětVymazat