Krav Maga a já

Propadla jsem nové vášni. Krav Maga. Izraelskému systému sebeobrany, který používají světové armády, různé tajné složky atd. 

A jak už to tak bývá zase se jednou setkávám se zástupy předsudků. Automaticky jsem řazená do násilníků posedlých minimálně panenkou Chucky, nebezpečných šílenkyň naštvaných na chlapy, zhrzenkyň, které si mají potřebu něco dokázat či jiné verbeše. Pozitivní ohlasy byly jenom dva + já bych to nedělala ale podporuju tě. 

zdroj obrázku http://www.novinky.cz/koktejl/254283-chucky-napadla-triletou-divku-ta-skoncila-v-nemocnici.html

Víte, ono Krav Maga je sebeobrana, což přímo koresponduje s mým heslem: Bojovat se učíme, abychom nemuseli. Prvně se snažíte útočníkovi jeho nepěkné záměry vymluvit, odrazit jeho útok verbálně, odejít bez jakéhokoli násilí. No a když si opravdu nenechá domluvit, útok odrazíte, ve správnou chvíli boj ukončíte, zajistíte první pomoc a zavoláte příslušné státní orgány. 

Před lety jsem docházela do Ladies boxu v Brně. Nadšení převyšovalo talent, ale to mi v pohybu radost nekazí. Nicméně po návratu do Karviné jsem dlouho hledala nějaký bojový sport, kterému se věnovat. Dlouho jsem hledala nějaký optimální směr, kterým se vydat, čemu se věnovat, až pak jsem jednoho dne narazila na Krav Maga škola přežití. Byla jsem nadšená. Netrvalo dlouho a měla jsem vygůglený klub poblíž, přihlásila jsem se podle instrukcí a jela do Havířova si zacvičit. Vyzkoušela a bylo mi jasné, že tomuhle se CHCI věnovat. 

Slečna drsňák na semináři boxu
Co se týká mého klubu, máte tři možnosti. a) dojedete si do Havířova na KM pro veřejnost, kam může každý b) chodíte na kurz pro začátečníky c) absolvovali jste kurz pro začátečníky a chodíte na pokročilé. 

Před létem jsem dojížděla do Havířova na hodiny pro veřejnost. Lekce začala proběhnutím se/rozcvičením a pak jsme po skupinkách nebo dvojicích trénovali jednotlivé techniky. Přes léto jsem pak navštěvovala tréningy v Karviné, kdy součástí byla i kondice. Pro celý život je praktické mi zpevněné, funkční svalstvo, natož pak pro případný boj. Po kondici jsme se věnovali technikám. 

Zkušenosti s lidmi, které potkávám jsou pozitivní. Trenér je inteligentní sporťák sympoš, který umí techniky vysvětlit zábavnou formou a případně vám je znovu zopakuje. Spolukurzisti/bojovníci se mnou vždycky měli trpělivost i v prvoprvních začátcích. Holky jsou sympaťačky, křehké matky od rodin, studentky, úřednice. Pánové jsou sympaťáci. Setkáte se s klukem od výrobní linky, ale i klukem, který pracuje pro Finskou ambasádu. Vlastně jsem ještě neviděla tolik gentelmanů na metr čtvereční. Samozřejmě, že jsou mi někteří víc a někteří méně sympatičtí, ale lidi, co jsem potkala zatím od bojových sportů byli vnitřně i vně krásní. Žádné plešaté mlátičky. 

Krav Maga se věnuju, protože mě tyhle věci prostě baví. Nikdy jsem nebyla typ na pilates nebo jógu. Mám ráda lidi, se kterými cvičím, baví mě intenzita cvičení, praktičnost a pak i ten krásný pocit smíření, se kterým si kráčím unavená domů. No a taky žiju v Karviné. Místě s jednou z největších kriminalit. Loni mi byla ukradena dvě kola. Partnerovi mojí kamarádky auto, v minulém týdnu se mojí matičce do domu vloupal zloděj, moje kamarádka byla předloni přepadena s pokusem o znásilnění, když jsme loni malovali okna, opravovali jsme tři zásahy po pokusu o vloupání, mojí kamarádce se v minulém týdnu pokoušel vloupat zloděj do bytu... Hůř už je akorát v Praze a starém dobrém Ústí nad Labem a ještě prý Bruntál je na tom brutálně. 

Možná, že žijete v místě s menší kriminalitou, nezaměstnaností a odlivem obyvatel. Všichni ale žijeme v době nejisté. Stačí si přečíst zprávy, rozhlédnout se kolem sebe. Znalosti a dovednosti jsou jediná věc, která se vždycky vyplatí. Ostatně, jak už jsem zmínila bojovat se učíme, abychom nemuseli. 



V současné končí nábor. Pořád se ještě se ale můžete přihlásit. Lamentováním se nic nezmění. Mimochodem děvčata, co se rády parádíte a čtete lajfstajlové časáky - budete překvapené, jak dobře jde pohybem celulitida a kila dolů! Bez drahých krému se sociálním a bezpečnostním bezpečnostním benefitem.  



Komentáře

Oblíbené příspěvky