29. 10. 2015

Houbové lasagne z václavek s mozzarellou

"Tyn pjes je ďyšo gaňc přeťyvny! Iď s ňym, Anďa, na špacyr!". S těmito slovy jsem vyfasovala našeho čtyřnohého miláčka Harveyho na vodítku s pobídkou minimálně 10km procházky. Hárvíček kvitoval vidinu procházky s nadšením. Já jsem měla v živé paměti obraz svého bříška v zrcadle, který byl všechno jen ne lichotivý a špatné svědomí za zbaštěný fuet. Sečteno a podtrženo - Ideální plán pro všechny zúčastněné na sobotní odpoledne. A tak jsme se s Harveym procházeli. Občas si běhal na volno, zdravil se s okolními psy. Kromě Paško strasse. Tam kolem krvelačných bestií protančil s elegancí a tichostí baletky. Občas vběhl divoce do louže či bláta a pak ten malý prasopes skočil na mě. Asi se rozhodl být stylistou a mi vytvořit styl: Jožina z bažin...
Po návratu z procházky s jen lehce unaveným ratlíkem, mě Matička odvedla na zahradu a trhaly jsme václavky.
Domů jsem pak dorazila s taškou plnou hub. A co s tím? Začala jsem listovat domácí literaturou, až mi padly do oka Lasagne. Výborná to volba. Už samotná omáčka je fajn. Vlastně několik lžic padlo za slast už před zapečením. Omáčku si dokážu představit i jako samostatný pokrm. Třeba jenom tak nebo s těstovinou. Ovšem i zapečení a převedení na lasagne má svoje kouzlo! Recept funguje i bez mozzarrelly, takže i kytkožrouti si přijdou na své. :-)



Houbové lasagne z václavek s mozzarellou 
- jestli se vám v lednici poflakuje zbyteček protlaku, určitě chuť zvýrazní a je fajn ho využít

Suroviny na 2 bohatší a 3 skromnější porce:
400 g hub, 1 konzerva rajčat, mozzarella, česnek, cibule, oregano, bazalka, sůl, pepř, tuk (ideálně slanina), parmazán.

Postup:
1. Očistila jsem houby a pokrájela je.
2. Cibulku jsem nakrájela nadrobno.
3. Na zahradě jsem otrhala křak oregána.
4. Na tuku jsem zarestovala cibulku, přidala hřiby, konzervu rajčat, vodu, co jsem s ní konzervu vypláchla, zamíchala, dochutila, prolisovala česnek a nechala povařit - asi 10 minut.
5. Když bylo dovařeno, natrhala jsem do jídla bazalku a mozzarellu. Znovu zamíchala. Ochutnala. Ještě jednou ochutnala, ještě jednou ochutnala a naposledy ochutnala, opravdu naposledy ochutnala, a tentokrát už definitivně, naposledy ochutnala...
6. Zapla jsem si troubu na funkci gril a horkovzduch, lehce nad  170°C a začla vrstvit. Omáčka - těstovina - omáčka těstovina - omáčka. Ještě zastrouhat parmazánem a vjo do trouby! :-)
7. Po asi půlhodině bylo hotovo. Pochutnala jsem si, zabalila zbylé kousky pro matičku a vyrazila znovu unavovat tego přeťyvnego psa. :-)

Tyn paskudnik pjeruňski, když viděl, jak vybaluju lasagne a makovník. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat