21. 10. 2015

Kuřecí steak zapečený se schwarzwaldskou šunkou, šalvějí a mozzarellou

Šunka při krátkém zapečení pod grillem krásně zkřupaví a mozzarella vytvoří nádherný chuťový polštář po němž vám v puse zůstane stejně krásně příjemně jako když jdete večer spát a zachumláte se ve svojí posteli pod svojí peřinu. Šalvěj bude zase třešničkou na dortu. Bude jenom dokreslovat celou tu krasojízdu - takový lehký a nenápadný vánek, který vás osvěží na letním koupališti během parného dne. A to všechno snadno a rychle. Pokrmu sluší bramborová kaše s rajčaty a lehký salátek.




Kuřecí steak zapečený se schwarzwaldskou šunkou, šalvějí a mozzarellou
- pozor při solení - šunka může být slanější a pokrm dosolí už sama o sobě
- když narazíte na tučnější šunku, jenom lépe - steak pak bude jemnější a šťavnatější
- steaku sluší i jiné sušené šunky. To, že junior je čiré zlo, které bych nedala ani Harvíčkovi nemusím zmiňovat. 

Suroviny na 1 porci
Kuřecí prso (1 prso mi obvykle výjde na tři porce), plátek schwarzwaldské šunky, mozzarella, šalvěj

Postup:
1. Podnikla jsem všechny kroky pro přípravu bramborové kaše.
2. Elektrickou troubu jsem nastavila na funkci grill na 170°C. 
3. Kuřecí prso jsem zvážila, váhově si rozdělila a odřízla příslušný kousek. 
4. Postupně jsem kousek prsa rozřezávala tak, aby z něj byl rovný plátek.
5. Na sporáku jsem rozehřála pánev, dala trochu oleje, pár lístku šalvěje a zprudka zarestovala připravené maso. 
6. Na orestované maso jsem položila plátek šalvěje, plátek šunky a dala na zhruba osm minut do trouby pod grill. 
7. V posledních asi dvou minutách jsem přidala mozzarellu, jen aby se lehce roztekla.
8. Pokrm jsem servírovala s bramborovou kaší. 

A v závěru písnička, ze které jsem poslední dobou nadšená


Žádné komentáře:

Okomentovat