30. 11. 2015

Zapečené brambory s brokolicí

Před mytím nádobí dávám přednost běhání. Raději si jdu zaběhat, než drhnout doma hrnce. Ať už rádi běháte nebo ne, určitě jsou činnosti, kterým věnujete svůj čas raději, než úklidu. Mám pravdu? Pokud ano, čtěte dále. Svěřím se vám totiž se svou verzi líných zapečených brambor s brokolicí.




Zapečené brambory s brokolicí 

Ingredience:
Nové/pozdní brambory, růžičky brokolice, půl jogurtu/zakysané smetany, vajíčko, trocha mléka/smetany, sůl, hrubozrnná hořčice, cayenský pepř, sýr (nejvíce se mi osvědčil eidam z Lidlu)

Postup:
Použijete-li smetanu, bude jídlo chutnější a sametovější. Použijete-li mléko a jogurt, bude pokrm dietnější. 
Potřebujete-li maso, pak pokrmu sluší orestované krůtí medailonky. 

Brambory jsem omyla, nakrájela na kolečka, zalila horkou vodou, osolila a dala vařit. Cílem bylo mít brambory povařené, ale nedovařené. 
V době vaření jsem si okrájela růžičky brokolice a tři minuty před koncem vaření jsem brokolici přidala k bramborám. 
Brambory s brokolicí jsem vařila zhruba tři minuty. Po povaření jsem slila vodu ze vařící se zeleniny. V misce jsem promíchala vajíčko se solí a hořčicí. 
Jogurt jsem dala zpět do hrnce s povařenou zeleninou a dala zapékat do trouby na 175°C na funkci gril a horkovzduch.
Zhruba po 15 minutách jsem zkontrolovala dění v troubě, přidala strouhaný sýr a dala znovu zapékat na zhruba 15 minut. 


Žádné komentáře:

Okomentovat