Zápisky ze cvičení: Fitbox

Bývám tázaná na zkušenosti s jednotlivými druhy sportovních aktivit, proto jsem se rozhodla vytvářet zápisky. Jedná se o mojí osobní zkušenost, která může být individuální.  Pohybovou aktivitu doporučuju konzultovat s certifikovaným a ověřeným trenérem, popřípadě lékařem. 


Tu a tam zavítám na kondiční box, proto jsem se rozhodla vyzkoušet fitbox a vytvořit si tak srovnání.  
V Karviné se fitbox cvičí v Orlandu. Cena lekce je 89,- Kč. Lekce jsou ve středu a v pátek. Sebou je fajn mít běžné sálovky, cvičební oblečení, ručník, pití a rukavice na box nebo bandáže. 

Hodina tak, jak jsem ji zažila já byla hodně kardio. Bavila mě rytmika. Lektorka byla energická, pozitivní, trpělivá, nápomocná. Lekci měla připravenou a rozplánovanou. 

Logo jsem převzala ze stránek fitbox Olomouc.


No a teď už konečně k delší verzi. 
Fibox jsem vždycky měla  ve škatulce: Tohle by nebylo marné vyzkoušet. I Inge (cvičitelka) pro mě vždycky byla takovým tím typem člověka, co si u něj říkám: Ruměnko, měla bys na sobě sakra zapracovat, ať jsi někdy tak skvělá, jako ona.  Jenže sportovních aktivit nemám zrovna nejméně a můj den má bohužel jenom 24 hodin, takže vítězil jiný program.  

Až pak jednou jsem se nechala vyhecovat jednou ze svých oblíbených spolucvičenek a vyrazila utužovat kondici a mezilidské vztahy. V začátku hodiny se připravily totemy (stojací boxovací pytle). Následně jsme se portáhli a pak zahřáli různým skákáním. Tady je třeba říct, že mě (krom jumpingu) sestavenost cviků bavila asi nejvíc v životě. 

Po hopsačce přišel čas na bouchačku. Navlékli jsme rukavice a po vzoru trenérky se jaly bouchat. Každá cvičenka z jedné strany. Teda až na mě, já začala chytat totem, jak jsem zvyklá držet lapu. Když se na mě zbytek kolektivu koukal, co jakože dělám, došlo mi, že by bylo fajn taky boxovat. 

Při jednotlivých úderech se díky stejnému tempu všech ozývaly rytmické, ladící tóny, což pro mě osobně byl pozitivně zajímavý zážitek. 

Kardio aktivitu vystřídalo posilování břicha, postupně přišlo na všechny partie. Přesně to, co potřebuju. Ve finále jsme se pak protáhly. Převlíknout se a hurá ku chalupě! :-)

Fitbox bych zařadila spíše mezi fitness aktivity, než cokoli bojového. Má kouzlo v rytmice, v kardiu. Může to být přesně to, co vás vytáhne z deprese nebo náročného dne. Díky rozdílnosti Boxu, Fitboxu a Kondičního boxu si musím vybrat. Jsem humanitní typ. Za jakýmkoli sportovním výsledkem je u mě 100x víc úsilí, než u běžně sportovního člověka. Údery by se mi časem pletly. Zůstanu u kondičního boxu, nicméně na tom fit mě ještě uvidí! 

Komentáře

Oblíbené příspěvky