Francouzské brambory

Jo. Vím. Francouzské brambory nemají nic společného s francouzskými bramborami. Dauphinoise vypadají úplně jinak. Je to úplně to samé, co rizoto. Já se ale rozhodla respektovat zeměpisné anomálie. Tyhle klasické pokrmy, jsou totiž úžasné! Neodmyslitelně patří do naší kultury a pokud nejsou ničeny kečupem, různými grilovacími kořeními, tak mohou vždycky potěšit. Mohly být jistě i zdravější, snazší, dietnější (...), jenže občas prostě stojí za to udělat si klasiku. Ne že ne!



Francouzské brambory

Suroviny přibližně na 4 porce:
1 kg brambor, uzené maso(2 kuřecí stehna), 2 menší cibule cibule, sádlo, mlíko, 3 polévkové lžíce zakysané smetany, 3 vajíčka, sůl, pepř, eidam

Postup:
Z uzeného masa (v mém případě kuřecích stehen) jsem udělala uzenou polévku, maso vytáhla, obrala a nakrájela. 

Brambory jsem uvařila v osolené vodě. 

Cibuli jsem orestovala na sádle. 

Ve větší misce jsem rozkvedlala vajíčka s mlékem a a zakysanou smetanou.  

Vymazala jsem pekáč a rozehřála troubu na 180°C. 

Do pekáče jsem nakladla vrstvu brambor, orestované cibule, uzeného masa, brambor, zalila vajíčkovo mléčnou směsí a dala péct asi na 45 minut (každý se zařídí podle zkušeností s vlastní troubou). 

Patnáct minut před koncem jsem přidala nastrouhaný sýr. 



Před časem v mém okolí vznikla boží písnička o Jurovi z Bohumína! Poslechněte si ji! :-)

Komentáře

  1. Miluju, ale na vysoke jsme delali socka variantu. Patri tam jen syrove brambory na platky i se slupkou, porek na kolecka, sul, pepr a zalije se to smetanou a tochu mlikem. Peces minimalne pul hodiny (v mojem plynu) a vysledek je fabulozne grandiozni. Nejde citit ani porek ani brambor, proste je to k po*rani:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavá varianta :-) Brambory se dají zapéct na milion způsobů :-)

      Vymazat
  2. Klasika je klasika! Dostala jsem na ně chuť, asi budou teď někdy k večeři :)

    OdpovědětVymazat
  3. I já miluji takto připavené brambory (a v podstatě jakékoliv brambové jídlo a navíc každé zapečené jídlo :) :) takže se nejde nestrefit). Ale co mě zaskočilo, je opovrhování kečupem, který je také hodně český a nevidím na něm nic špatného. Chápu, že pravověrný Ital by jim opovrhoval, protože má přece svoje omáčky, ale to je jeho věc :)

    Asi si je dnes také udělám :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky