Knihy, které jsem si zamilovala v roce 2015

Po událostech předchozích dní mi došlo, jak málo si do internetového deníčku zapisuju o knihách. Přitom literatura mi byla vždycky blízká. I v roce 2015 jsem narazila na hodně zajímavých knížek. Seznamte se s mými nejoblíbenějšími za uplynulý rock! :-)


Druhý život Marýny G. 
Kniha, která mě bavila nejvíc. Jedná se trojgenerační kroniku. Připadáte si, že sedíte u babičky na peci a ona vám vykládá o starých časech. 



Poslední  aristokratka
Humoristický román. Fiktivní šlechtická kniha zrestituuje zámek a stěhuje se z USA do ČR. Na knize by mělo být varování - hrozí výbuchy smíchu, po kterých se na vás spolucestující v MHD budou divně dívat.


Divočina
Kniha mého léta o ženě, která se vydá na drsnej trek. Když pominu lehkou mentální vyšinutost, která patří ke každé americké hrdince, tak se jedná o super knihu pro všechny, co mají rádi hory a seberozvoj. 




Dědictví
Kniha o tvrdém válečném životu na Hlučínsku. Když jsem s kamarádkou sdílela nadšení pro Druhý život Marýny G, půjčila mi Dědictví. Ze začátku jsem si říkala, co mi to rve za slátaninu. Cestou do Ostravy jsem ale otevřela knihu naposled před vracením a od té chvíle ji odmítala pustit. Ačkoli je literárně příbuzná s Marýnou, tak spíš, než babiččino povídání jsem si uvědomila, jak krásný a snadný máme život.


Vyluxované mozky
Vyluxované mozky jsou knihou o neuromarketingu. O tom, jak z nás podvědomě prodejci tahají peníze. Pro větší osobní svobodu doporučuju přečíst. Pomůže i k chápání gastronomie a proč se ti lidi ládujou Junk foodem. 

Komentáře

  1. Jsi mě navnadila na tu Aristokratku, hledám právě humornou knihu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aristokratka je super, fajn je i pokračování. Výrazně ale doporučuju i Druhý život Marýny G. Zamilovaly si ho všechny čtenářky v Loukách. :-)

      Vymazat
  2. Poslední aristokratku jsem pořídila taťkovi k Vánocům...tak snad mi ji půjčí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S rumělcem ve tváři přiznávám, že knihy, které daruji přečtu před darováním. :-) Opatrně, samozřejmě. Nicméně Aristokratka patří mezi knihy, které se čtou jedním dechem, takže týden a čteš. :-)

      Vymazat
  3. Tak mám vyřídit uctivé poděkování! Tvoje doporučení jsem předala mamce, která je vášnivá knihomolka, a obzvláště děkuje za tip na Druhý život... Moc se jí knížka líbila, našla v ní spoustu styčných bodů se svým dětstvím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať ještě zkusí Dědictví. A děkuji za komentář. Je to jedna z věcí, která nejvíce odmění :-)

      Vymazat
    2. Zeptám se, jestli už četla nebo neměli zrovna v knihovně k dispozici.
      (I jsem ji upozornila, že má vydržet, pokud se ze začátku nechytne.)

      Vymazat
    3. Odpověděla jsem na facebookových stránkách Tvého blogu. V komentářích blogspotu nefungují odkazy :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky