3. 2. 2016

Losos na pečené zelenině

V poslední době jsem si zamilovala kořenovou zeleninu a brokolici jako přílohu. Jakkoli se to může zdát zvláštní, doporučuji odhodit předsudky a dát kořenové zelenině šanci. Podle mě je občas fajn hodit bobka na stereotyp, zpestřit si život drobností - prostě něčím malým to svoje bytí ozvláštnit. Ryby jsou dost drahý, takže pokud nenarazíte na nějakou akci - doporučím i krůtí steak. Obvykle používám krůtí medailonky. Červené drůbeží maso mi víc chutná a je levnější.


Losos na pečené zelenině 

Suroviny:
U ryby jsem brala porci cca 100 gramů, zeleninu jsem gramáží neřešila, protože podle aktuálních výživových trendů ji není nikdy dost. :-)

Losos:
losos, tymián, rozmarýn, sušený česnek, sůl, cayenský pepř

Zelenina:
mrkev, celer, granulovaný česnek, sůl, olivový olej, cayenský pepř

Postup:
Zeleninu jsem očistila, nakrájela na kostičky a zhruba 4 minuty povařila v osolené vodě. Tu jsem pak slila a použila jako zeleninový vývar.
Plech jsem vymazala olivovým olejem, přemístila na něj zeleninu, zasypala ji kořením a solí, zakápla olejem, promíchala.
Rybu jsem nasolila, zasypala sušenými bylinkami + kořením a šoupla na zeleninu.
Jídlo jsem zapékala v troubě na funkci grill a horkovzduch na 180°C po dobu zhruba 15 minut. Důrazně ale doporučuji řídit se vlastními zkušenostmi s vlastní troubou. 10 min. před koncem jsem si pro radost přidala brokolici.


Žádné komentáře:

Okomentovat