18. 3. 2016

Grilované žampiony

Brambory. Bramborová kaše. Bramborové noky. Hranolky. Bramborové knedlíky. Houskové knedlíky. Karlovarské knedlíky. Rýže. Kolínka. Vřetýnka. Nudle. Špecle. Noky.  Neustále opakující se přílohy, které mě v tuhle chvíli napadají. Sama si užívám rýži a taková rajská s těstovinami a plněnými paprikami patří mezi evergreeny mého dětství.
Bramborovou kaši si ochucuji jarní cibulkou, dýní, celerem. Ale přílohy mohou být daleko D A L E K O bohatší.
Třeba grilovaná mrkev, kořenová zelenina, grilovaná brokolice (o níž ještě bude řeč), restovaná zelenina v rajčatech, francouzská zelenina nebo taky grilované/pečené žampiony.
Tentokrát jsem si je vychutnala se steakem z krkovičky, příště ale dám přednost něčemu lehčímu, abych těžce neoddychovala jako balvan.
A vy je vyzkoušejte taky. Je přeci zbytečné si limitovat život, když může být chuťově pestrý a rozmanitý, co myslíte?



Grilované žampiony
Suroviny:
Na jednu porci jsem potřebovala přibližně 200g + žampionů v syrovém stavu, tymián, rozmarýn, granulovaný česnek, sůl, cayneský pepř podle chuti.

Postup:
Žampiony jsem omyla, okapala, dala na plech, zasypala kořením (tymián, rozmarýn, česnek,sůl, cayenský pepř). U rozmarýnu jsem si dala pozor na to, aby byly jehličky co nejvíce rozdrcené. Všechno jsem zalila olivovým olejem a rukami po vzoru Jamieho promíchala.
Žampiony jsem pekla asi 25 minut na 180°C na funkci grill a horkovzduch. Pokud bych neměla tyhle vychytávky prostě bych jen pekla.

Pro doplnění: Co nejrovnější kus krkovičky jsem zakápla olivovým olejem a vmasýrovala trochu soli. To samé jsem opakovala na druhé straně. Hezký masáž jako v lázních.  Rozpálila jsem pánev a na ni putoval kousek krkovičky, ten jsem prudce opekla z obou dvou stran a 10 minut před koncem žampionové grilovačky šoupla k žampionům. :-)

Žampionům sluší medvědí česnek, jehož sezóna právě začíná. 

3 komentáře: