16. 3. 2016

Hovězí masové koule v kysaném zelí

Miluju kysané zelí. V ledničce mívám otevřený pytlík, abych se v případě žravky nevrhla např. na tvaroh, nestrouhala si do něj jablíčko (čokoládku) a nesypala oříšky. Když se zelí krátce podusí s masovými kuličkami a trochou rajčat, vytvoří nevídanou dobrotu. Vyzkoušejte!




Hovězí masové koule v kysaném zelí

Suroviny na 1 osobu, orientační rozpis
180 g kysaného zelí, 150g mletého hovězího masa, 1/3 konzervy rajčat, malá cibule, slanina bez cukru, koření uzená paprika, cayenský pepř, sůl.

Postup:
Cibuli jsem pokrájela na půlkolečka, slaninu na drobné kostičky. Maso jsem si ochutila cayenským pepřem, solí, uzenou paprikou (možno použít normální sladkou paprikou) a vyválela z něj koule.

V kastrůlku jsem rozškvařila slaninu a zarestovala na ni cibuli, poté zarestovala masové koule, přidala kysané zelí, konzervovaná rajčata, trochu vody a nechala asi 20 minut za občasného promíchání a přidání vody vařit. 

Pro radost jsem si přidala medvědí česnek, podle potřeby jsem dochutila solí a cayenským pepřem. Pokrm je skvělý i s trochou zakysané smetany. 


6 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Děkuji :-) Ještě lépe pokrm chutná. Sluší mu i zakysaná smetana :-)

      Vymazat
  2. To vyzkouším, jen bych zkusil namlít krkovici, co je zrovna v lednici. Co doporučujete k tomu? Napadají mě těstoviny nebo rýže.
    Zdraví Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krkovička je fajn :-) Jídlo jím bez přílohy. Klasický model maso zelenina splňuje kysané zelí. Kdybych si někdy chtěla udělat přílohu, asi bych šla do šťouchaných brambor s cibulkou. :-)

      Vymazat
  3. Děláme podobně, hlavně po Silvestru je to fajn vyprošťovák!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to takové jídlo, které napadne každého. Nicméně jako vyprošťovák mě to ještě nenapadlo. :-)

      Vymazat