Knihomolské okénko: Snadno & Rychle : 111 receptů pro všední den / Vaněk Roman aneb kniha, kterou jsem si zamilovala

Občas jsem jednoduchá a staromódní. Třeba co se týká kuchařek. Od kuchařky očekávám, že to bude kniha s recepty, doplněná o fotografie a nějaké slovo autora.

Nechci fotografický katalog jídla a veselých tváří autora či jeho blízkých. 

Důležitá je pro mě i dostupnost surovin. Ono je krásné, že na Sapě mají to či ono, nebo že autor miluje k snídani echt cizokrajné jídlo, ale pro mě výlet na Sapu znamená útratu minimálně 3000,- Kč + 8 hodin cestu vlakem. Lecos by se dalo sehnat i na Radvanické tržnici, ale cesta je pro mě natolik logisticky náročná, že se tam dostanu cca 2x ročně. Pěšky od Hranečníku, po kraji silnice, přes vyloučenou lokalitu. S cizokrajnými surovinami je situace snazší. Jenže někdy ceny dosahují takových výšin, že si pokrm rozmyslím. A to jsem singlice nadšená do vaření, která se do jídla nebojí investovat...



Malým zázrakem na trhu s kuchařkami je pro mě kniha Snadno & rychle 111 receptů pro všední den od Romana Vaňka. 

V úvodu jsou měrné jednotky - kolik je např. kávová lžička gramů, potřebné kuchařské náčiní, návod pro krájení. Všechno jasně, jednoduše vysvěleno, vyfoceno. Díky předním stránkám vím, co se ode mě očekává a všemu rozumím. Hned od počátku jsme domluveni, co znamená (kolik je gramů) jedna lžíce toho či onoho. 

Recepty jsou krásně a logicky rozděleny do kategorií Polévky, Sendviče & burgery, Maso, ryby & plody moře, Těstoviny & rýže, zelenina, Saláty, dresinky a dipy, vejce, Pomazánky, Dezerty a pečivo. U každého je vkusná a jednoduchá fotografie, je-li třeba i obrázkový návod. Přidány jsou tipy na obměnu pokrmu nebo vylepšení. 

Jídla mi vyšla skvěle a byla výborná. 

Kniha je ve fondu Regionální knihovny Karviná nebo k dostání na internetu od 290,- Kč. Osobně jsem si po 4 měsících vrátila a koupila si vlastní.  

Komentáře

  1. Díky za tip :-) tohle se bude doma dost hodit.

    OdpovědětVymazat
  2. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky