Pravidla, díky kterým jsem zhubla a udržela si váhu

Následující řádky jsou sepsáním osobní zkušenosti. Osobní zkušenost se jako každá zkušenost může být individuální. Odbornou stránku konzultujte se svým lékařem nebo certifikovaným/ověřeným trenérem.



Poslední dobou se na mě z internetu, pultů novinových stánků a skoro jakoby odevšad rojí až moc doporučení, jak zhubnout. Protože některé se pro mě stávají cvičením v toleranci vůči snížené intelektuální nadanosti, rozhodla jsem se taky pár mouder vyplodit.
Pro doplnění zmíním, že moje původní konfekční velikost je 46 a současná 40. Váhu si držím přes 2 roky.



1) Najít si pohybovou aktivitu, která mě bude bavit. Počítají se pravidelné procházky.  Fitka nabízí nepočítaně aktivit a ještě více trenéru. Nevyhovuje jeden typ cvičení, zkusit druhý, další a další... V současné době mě baví např. Postoj, kondice a Krav Maga s Radimem Sládkem, TRX s TRX Reichi, Jumping s Veronikou, latinskoamerické tance s Veronikou Ševcovou. Vzhledem k tomu, že některé aktivity se časově kryjí a já můžu být jen na jedné z nich...



2) Nedržet dietu, najít si způsob stravování, který mi vyhovuje. Ono totiž na dietě se dá zhubnout ale jen co přestaneme držet dietku, kila se vrací aneb starý dobrý jojoefekt.  V tuhle chvíli jsem se nadchla pro Hight Fat low carb.

3) Zdravé jídlo je chutné a skvělé, jenom ne všechny recepty jsou ideální.

4) Junkfood neexistuje. Není! To, kolem čeho jdeme je halucinace. Vůbec ale vůbec na to nemám chuť :-) . Většinou stačí vydržet tak 14 dní a pak už není potřeba.



5) Přihlásit se do knihovny, studovat a vzdělávat se. To je tak: každý je co se týká hubnutí strašně chytrý (třeba dneska já), světem zmítají hubnoucí trendy, vědci mění doporučení nebo se dokonce pletou jako se špenátem. Čím více věrohodných informačních pramenů si člověk přečte, tím se orientuje a méně podléhá haló efektům.

6) Sledovat hubnoucí snahy svého okolí. Co dělali? Co by z jejich konání mohlo být pozitivní? Čemu bych se měla vyvarovat?

7) Cukr není kámoš! Když už sladké, tak z ovoce.

8) Než vyžrat uličku sladkého v sámošce i s prodavačkou, raději se 1x týdně lehce spustit.

9) Rozmlsat se. Když jsem zvyklá na opravdu lahodné a kvalitní jídlo, ne všude mi chutná a raději vydržím domů...

10) Tuk je opravdu kámoš. Hight fat low carb podobné paleu mi pomohlo omezit přejídání.

11) Váha je jen orientační údaj. BMI není všeříkající. Stoupněte na váhu, vypijte litr vody, stoupněte na váhu. Nejspíš přibude kilo, které s největší pravděpodobností zase jednou zmizí. Když už stoupám na váhu koukám se na svalovku, tukovku a vodu.



Komentáře

Oblíbené příspěvky